Verkoop huis

Jos1955
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis

#1 , 02 okt 2019 16:58

In de meeste verkoopsovereenkomsten m.b.t. een onroerend goed valt meestal te lezen in zeer algemene bewoordingen dat de koper het onroerend goed aanvaardt in de staat waarin het zich heden bevindt, met alle zichtbare en verborgen gebreken. Meestal echter omschrijft niets deze huidige toestand.
Eigenaars-verkopers wensen nog enige maanden in de woning te blijven weliswaar mits betaling van een bezettingsvergoeding.
Mijn probleem is nu dat ik een huidige plaatsbeschrijving zou willen laten die de periode overbrugt tussen de compromis en de vertrekdatum uit pand. Op deze manier zijn latere discussies betreffende verdwenen zaken en/of bijkomende schade uitgesloten en is de staat waarin het goed zich "heden" bevindt goed omschreven.
De makelaar en verkopers maken hier echter veel kabaal over en zeggen dat dit absoluut niet gebruikelijk is en dat wij hen moeten vertrouwen.
Ik denk dat weinig mensen zullen tegenspreken dat als er (veel) geld bij komt kijken het aangeraden en verstandig is niemand blind te vertrouwen en de zaken steeds klaar en duidelijk op papier te zetten.
Ik ben ook van mening dat iets wat niet gebruikelijk is daarom niet per definitie niet gedaan zou moeten worden of niet verstandig zou zijn.
Graag jullie mening hierover

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 okt 2019 17:59

Het is niet om dat het niet gebruikelijk is in Immomiddens, dat het niet aangewezen is. Pas al het huis is afgebroken beseft men dat. Immo heeft in deze niets te willen. Enkel de verkoper. Stel hem voor om xx % van de verkoopprijs te laten vallen en jij laat de PB vallen. Wat kan hij ertegen hebben als jij die kosten voor 100 % draagt.Ze zullen wel toegeven als ze merken dat jij je zal terugtrekken en de imme ziet zijn commissie vervliegen

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 02 okt 2019 18:50

k Zou voet bij stuk houden en de plaatsbeschrijving opnemen als voorwaarde op bezetting toe te staan. Laat de verkoopsovereenkomst ook nalezen door je eigen notaris VOOR je tekent.

Reclame

ikkimausi
Berichten: 29
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 okt 2019 08:00

Zeker voet bij stuk houden!
Wij hebben zelfs een 3000€ van de aankoopprijs bij onze notaris geblokkeerd laten staan voor eventuele schade. Die werd dan bij sleutelovergave als alles in orde was dan ook terug vrij gegeven.
Stond ook netjes in de compromis zo opgenomen

Terug naar “Kopen”