Hernieuwing hypothecaire inschrijving

edc1
Topic Starter
Berichten: 50

Hernieuwing hypothecaire inschrijving

#1 , 12 sep 2019 12:03

Looptijd lening 35 jaar. Openstaand bedrag 25000 euro. Ik krijg van de bank de mededeling dat de hypothecaire inschrijving dient hernieuwd te worden.(Kostprijs 300 euro) Dit blijkt echter opnieuw voor 30jaar te zijn. Terwijl de lening normaal na 5j zal afbetaald zijn. Klopt het dat een hypotecaire inschrijving altijd voor 30j is?
Wanneer ik na 5jaar de inschrijving wil lichten kost mij dat nogmaals 800 euro. Zijn hier andere oplossingen mogelijk? Een optie is eventueel het openstaand saldo terug te betalen. Dan verlies ik wel mijn belastingsvoordeel. (Aftrek intrest ten belope van het KI)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 12 sep 2019 12:39

Idd , de herinschrijving is weer voor 30 jaar. Op zich is dat geen probleem. Enkel indien u de woning zou verkopen is een schrapping van de hypotheek vereist.
Ik zit ook in dat geval. Mijn lening is afbetaald maar de hypotheek bestaat nog.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”