huis samen met kind kopen

Annemieke2019
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huis samen met kind kopen

#1 , 20 aug 2019 12:49

Hallo,
Ik overweeg om samen met mijn dochter een huis aan te kopen omdat we het apart niet kunnen.
Ik heb zelf 50.000eur beschikbaar en mijn dochter 45.000 eur.
Ik vraag mij af of dit mogelijk is aangezien zij (28J ) makkelijk op 20 jaar kan lenen maar ik niet,,?
We zouden eventueel opteren op een opbrengseigendom met elk 1 app en 1 verhuren.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 20 aug 2019 16:27

Annemieke

dat zijn al grootse plannen. Je spreekt niet van een appartement maar van 3 wooneenheden waarvan jullie er elk één bewonen en één verhuren.
Dat zal de investering drastisch verhogen en waarschijnlijk kom je met de beschikbare gelden nog niet toe om registratierechten te betalen. Zeker bij aankoop opbrengstpand financieren banken maximaal 80 %. Je zal dus minstens 20 % van de aankoopprijs + notariskosten en registratierechten met eigen middelen moeten kunnen betalen. Ik ken uw leeftijd niet maar woonkrediet tot leeftijd van 65 afsluiten lukt normaal wel. Tenzij u zeer laat kinderen kreeg moet een termijn tussen 15 en 20 jaar dus nog wel lukken (afhankelijk van inkomen)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

katje2560
Berichten: 101

#3 , 20 aug 2019 18:43

Wij hebben juist een opbrengsteigendom met 4 appartementen gekocht met een lening aan 100% dus het kan wel lukken.

Reclame

Terug naar “Kopen”