onkosten tussen compromis en de akte

viviana
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

onkosten tussen compromis en de akte

#1 , 11 aug 2019 16:35

Mijn compromis is verleden week getekend.De akte wordt getekent de 2de december.
Mijn vraag is : wie staat er nu in voor de kosten tussen compromis en de akte.
De eigenaar zei dat hij al de gevelwerken al heeft betaald maar ik zie dat er nog een offerte is aangevraagd in juni 2019.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 aug 2019 18:19

Gaat het over een appartement?
In dat geval zegt de wetgeving dat degene die eigenaar is op het ogenblik dat de gelden worden opgevraagd moet betalen.
De datum van opvraging offerte is irrelevant.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 aug 2019 08:56

En je bent eigenaar totdat de notariële akte is verleden, of pas vanaf de notariële akte (afhankelijk van de partij)

Reclame

viviana
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 aug 2019 11:45

Het is een appartement in een groot gebouw.Er zijn 4 offertes binnengekomen op 14juni 2019.
Volgens de eigenaar zijn alle kosten door hem betaald van de gevelwerken.Dat zie ik toch niet staan.
Dus als ze de werken begin volgend jaar gaan uitvoeren zijn de kosten voor mij?
Eigenaar wilt geen gesprek met mij, vlug zijn appt verkopen om van de kosten af te komen.
Beheerscentrale was ook al niet vriendelijk toen ik om uitleg vroeg.
Bekeken mij nogal omdat ik vragen stelde over die werken en dan is het vraag het maar aan de eigenaar.
Je moet tegenwoordig nogal goed uit de doppen kijken voor je iets koopt en soms zijn die uittreksel van alles bijna niet te overzien zoveel wat daar instaat.

Terug naar “Kopen”