Huis kopen met misschien nog huurders in

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Huis kopen met misschien nog huurders in

#1 , 05 aug 2019 08:22

Kan iemand mij hier wat inlichtingen over geven aub?

Situatie:
Wij willen een huis kopen waar momenteel nog huurders inzitten.
Deze hun contract loopt af op 31/03/2020.
De verkoper en huidige huisbaas geeft de huurders geen opzeg. Ze mogen vroeger vertrekken of hun contact gewoon uitdoen.

Nu mijn vragen:
Stel wij besluiten te kopen en na +/- 3 maand is dat van ons.

Als de huurders tegen die tijd al weg zijn, is er geen probleem.
Maar wat als zij er nog wel zijn en gewoon hun contract uitdoen?

Dan zijn wij waarschijnlijk de verhuurder en komt de huur naar ons.
Blijft dan die einddatum van het originele contract of begint dit opnieuw met een opzeg van 6 maand?

Zijn er voor ons nadelige financiële gevolgen?
Buiten het fout dat we het verschil tussen huur en hypotheek moeten bijpassen(voor 2 woningen betalen).
Negatieve gevolgen op schrijfgeld,.... (het is dan immers niet onze eerste eigen woning waar we zelf in wonen)

Is het mogelijk om al een compromis te tekenen en de akte te laten verlijden op 31/03/2020? Dacht ergens gelezen te hebben dat er maximum 4 maand mag tussenzitten.

Simpelste zou volgens mij zijn om met de verkoper nu al een contactje op te stellen dat wij dat huis kopen en een compromis tekenen rond december 2019.
Maar de eigenaar wil asap van de woning af om met andere projecten te kunnen starten.

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”