Heb ik recht op schadevergoeding?

TAC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Heb ik recht op schadevergoeding?

#1 , 28 jul 2019 20:58

Hallo, ik heb in januari het verkoopovereenkomst getekend. De akte moest ten laatste op 13mei getekend worden bij de notaris. Maar deze is nog steeds niet getekend omdat er een stedenbouwkundige overtreding was. Ze hebben namelijk de keuken vergroot zonder toelating. Ze hebben dit verborgen van ons en ook niet vermeldt in het verkoopovereenkomst. Er staat letterlijk in dat er geen stedenbouwkundige overtredingen bekend zijn. Nu is mijn vraag kan ik schadevergoeding eisen tijdens de akte? Want we zijn al 8maanden verder en ik ben gaan inwonen bij mijn ouders omdat ik ging kopen. Ik heb geen privé meer omdat ik met mijn man in de woonkamer moet slapen. Ik heb ook eerder voorgesteld om de verkoopovereenkomst minnelijk te ontbinden, maar ze wouden het absoluut niet. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 28 jul 2019 23:40

En wat doet uw notaris?

TAC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2019 04:54

Niks... helemaal nikssssssss!!!!! Ik heb ook eigenlijk een slechte notaris. Ik bel voor info en dan zegt die ik ga de notaris van de tegen partij bellen en informeren. Ze beweerd me om mij de volgende dag te bellen, maar weken later hoor ik nog niks.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 03 aug 2019 19:58

best de vraag eens stellen in een AS of op zijn minst een langsgaan.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 aug 2019 08:57

Uw eigen notaris kan niet veel doen, buiten eens contact opnemen met andere partij. Alles hangt af van de verkoper. Heeft die een architect aangesteld voor een regularisatie? Dat op zich kan al gemakkelijk een paar maanden duren.
Stuur een AS naar de verkopers, en vraag uw 10 % schadevergoeding als het niet doorgaat. Je kan ook een prijsvermindering eisen als de zaak wel nog zou doorgaan, bvb het aantal maanden te laat x een normale huur

Terug naar “Kopen”