Hallo,
We hebben maanden terug een hypotheek bij de Aegon aangevraagd.
2 weken terug de laatste afrekening gehad waaruit blijkt dat alles geregeld is en dus goedgekeurd.
Nu zou ik dus maandag de sleuteloverdracht hebben, maar........
Gisteren(vrijdag) de mededeling gekregen dat Aegon bij het overboeken van het geld naar de notaris nog iets is tegen gekomen wat twijfel bij hen opriep.(dit heeft Aegon dinsdag/woensdag aan de notaris laten weten, die heeft het weer naar de hypotheekshop doorgegeven op vrijdag)
Er is namelijk een 2e krediet bij de DSB bank welke in de nieuwe hypotheek verwerkt wordt. Ik heb nu een afschrift op moeten sturen waaruit blijkt dat de betaling niet meer dan 390 euro per maand mocht zijn. Aangezien dat maar 150 euro per maand is is er niks aan de hand.
Ze hebben geen nieuwe gegevens gekregen maar dit waren al feiten die ze in hun bezit hadden.
Ze hebben besloten om de hypoteek niet over te boeken.
Eindconklusie : Aangezien het overboeken 24 uur moet duren ???? kan ik maandag mijn geplande sleuteloverdracht niet plaats laten vinden. Ik ben benieuwd wat mijn mogelijkheden zijn om mensen aansprakelijk te stellen, maar wil eigenlijk gewoon dat alles recht getrokken wordt in zeer korte tijd, maar dat schijnt niet te kunnen.
Iemand een goede raad ?