Gebreken bij voorlopige oplevering

Anoniem406
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gebreken bij voorlopige oplevering

#1 , 28 jun 2019 08:01

Dag allemaal,

medio deze week hebben wij de oplevering gehad van onze nieuwbouwwoning, geplaatst in opdracht van een investeringsfirma. Tijdens de oplevering hebben we samen met de verkoper en werfleider (de architect was niet aanwezig) de ronde van het huis gedaan en zo goed mogelijk geprobeerd om onvolkomenheden te spotten. Dit was niet makkelijk, vermits het opgeleverde huis nog zeer vuil was.

De dag nadien heb ik in alle rust nog een hoop extra foutjes en slordigheden opgemerkt, waarvan enkele vervelende (trap zeer slordig betegeld met ongelijke en niet vlakke treden, lichtkring niet uitgevoerd volgens (duur) betaald supplement, kras op glas tussen het vuil opgemerkt, etc). Ik heb deze per mail aan de tegenpartij laten weten, met de vraag om dit nog eens te overlopen en toe te voegen aan de PV van voorlopige oplevering alvorens deze te tekenen. Zij weigeren dit te doen en stellen dat enkel de punten in de initiële tour van toepassing zijn.

Nu zijn wij zeker bijzonder naïef geweest, en hadden we de eerste ronde veel aandachtiger moeten uitvoeren. Langs de andere kant lijkt het mij ook quasi onmogelijk om echt alle, alle onvolkomenheden van zo een project onmiddellijk te vatten. Mijn vraag is of wij hier nog bij machte zijn om iets te doen, of wij de harde les geleerd hebben dat we bij een eventueel volgend project veel scherper moeten zijn. De PV van voorlopige oplevering is nog niet ondertekend, maar wij hebben wel de sleutels gekregen.

Als jullie enig advies hebben over hoe te handelen tussen de voorlopige en definitieve oplevering is dat ook zeer geapprecieerd.

Groeten,

Anoniempje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 jun 2019 11:37

Zolang de voorlopige oplevering nog niet getekend is door beide partijen kunnen nog zaken worden toegevoegd.
Stuur hun de lijst via aangetekend schrijven door. Een voorlopige oplevering dient te gebeuren in een opgekuist pand.. Zij speculeren er natuurlijk op dat jullie zo snel mogelijks in het huis willen.

Reclame

Terug naar “Kopen”