Fout landmeter-verkoop word uitgesteld

Mathieu Rutten

Re: Fout landmeter-verkoop word uitgesteld

#16 , 28 jun 2019 12:29

waarom niet aandringen bij de notaris om de akte te verlijden voor 01.08.2019?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#17 , 28 jun 2019 15:34

Is die woning verkoopsklaar, dwz leeggemaakt en zo? Is er daar nog iemand gedomicilieerd ?

Shannon
Topic Starter
Berichten: 8

#18 , 28 jun 2019 22:40

Het huurhuis is inderdaad verhuurd vanaf 1 augustus dus hier is geen speling. Anders had de verhuurder hier absoluut geen probleem van gemaakt.

Ik heb vandaag opnieuw contact gezocht met de verkopers in de hoop ze toch van gedachte te kunnen doen veranderen maar helaas, zij weigeren elke vorm van sleuteloverdracht.
Volgens hen hebben zij hier enkel negatieve feedback op gehad bij alle personen waar zij zijn geweest met deze vraag....

Reclame

Shannon
Topic Starter
Berichten: 8

#19 , 28 jun 2019 22:42

De akte kan niet verleden worden voor 1 augustus omdat heel de familie van de verkopende partij ook nog eens op vakantie gaat alsook onze eigen notaris neemt verlof de laatste week van juli en de eerste week van augustus.

Daar komt nog bij dat volgens de landmeter er een periode van 20 dagen over gaat eer de nieuwe meting in orde is en hij komt deze pas volgende week opnieuw opnemen.

Het huis staat volledig leeg en hier is niemand gedomicilieerd gezien de eigenaar reeds anderhalf jaar of 2 jaar overleden is en de verkoop dus gedaan word door de zonen en dochters

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 jun 2019 07:23

probeer dan een huur overeenkomst van bepaalde duur te versieren van 1 a 2 maanden met de verkoper, dan kunnen er geen problemen zijn voor de verkoper daar hij een geregistreerd huur contract heeft van bepaalde duur.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#21 , 29 jun 2019 07:31

Het idee van Lowie lijkt me een heel goed idee. Ik veronderstel dat er een compromisovereenkomst werd gesloten en een voorschot werd betaald? Dan kan er toch geen probleem meer zijn voor de verkopers? Ik ga er verder ook van uit dat u bedoelde dat de akte zou verleden worden toen u stelde dat de verkoop morgen zou doorgaan. Of zit ik hier fout? Even om alles nog eens duidelijk op een rijtje te zetten en alle misverstanden te vermijden.

Shannon
Topic Starter
Berichten: 8

#22 , 29 jun 2019 08:33

Ook dit zien de verkopers niet zitten. Zij willen niemand in de woning toelaten op geen enkele manier.

Er werd inderdaad een compromis opgesteld (9 april) en een voorschot betaald (niet de volle 10%)

Een week na het tekenen van de compromis werd de afspraak voor het tekenen van de akte vastgelegd waardoor wij dus ook onze huur direct op gezegd hebben zodat we nergens met een dubbele maand zitten (lening en huur).

Nu moet de akte dus in principe getekend worden voor 3 augustus (volgens onze hypotheekadviseur) maar hier gaan we dus nooit geraken...

bosprocureur
Berichten: 6854

#23 , 29 jun 2019 10:58

Als compromis opgesteld werd 9 april is vier maand later 9 augustus volgens mij.

Shannon
Topic Starter
Berichten: 8

#24 , 29 jun 2019 11:13

Oei ik heb fout getikt, het was beide de 9e

bosprocureur
Berichten: 6854

#25 , 29 jun 2019 11:44

Maar dan is het probleem van dubbele verhuis + verloren vakantietijd en zo meer niet opgelost.

Wat u wel zou kunnen doen is nu al een afspraak vastleggen , of tenminste voorstellen aan de notarissen, in de week van 5 augustus, om de akte te laten verlijden. Op voorwaarde natuurlijk dat HUN landmeter zijn administratie tijdig klaarkrijgt. Dan is alvast het probleem van de registratie definitief opgelost.

Voor de tussentijd zal u een andere oplossing :) moeten voorzien.

Mathieu Rutten

#26 , 29 jun 2019 11:46

Waarom heeft u niet de volle 10% gestort? Dit is misschien de struikelblok?

Shannon
Topic Starter
Berichten: 8

#27 , 29 jun 2019 12:07

Matthieu dat was onderling afgesproken met de verkopers aangezien deze al van kleins af met de familie van mijn partner gekend zijn

Mathieu Rutten

#28 , 29 jun 2019 12:09

Wat is dan de voetangel?

jefke007
Berichten: 1812

#29 , 29 jun 2019 12:26

registratierechten moeten binnen de 4 maanden betaald worden
de akte moet niet binnen de 4 maanden worden verleden

Mathieu Rutten

#30 , 29 jun 2019 13:37

https://gcloudbelgium.sharepoint.com/si ... den%20akte

https://www.crivits-persyn.be/nl/public ... e-gevolgen


Werd de compromis opgemaakt door de instrumenterende notaris?

Neem contact op met de registratie om te bespreken wat je het best kan ondernemen. Bekijk de mogelijkheid om zoals JefkeBond laat uitschijnen, vooralsnog de compromis te laten registreren......

Terug naar “Kopen”