Verlaagde registratierechten - verhuizen na 6 maanden

eva.janssens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verlaagde registratierechten - verhuizen na 6 maanden

#1 , 23 jun 2019 10:55

Hallo,

Ik heb een appartement gekocht (klein beschrijf, onder 200K) aan verlaagde registratierechten. Plan was om dit te verbouwen en hier dan in te gaan wonen. Ondertussen zijn mijn plannen gewijzigd door mijn werkgever, die me heeft gevraagd te gaan werken voor onze afdeling in de UK. Ik zou dit graag willen doen, maar wordt natuurlijk geconfronteerd met de voorwaarde dat ik mezelf in mijn aangekochte woning moet vestigen.

Is het een probleem dat ik me een 6tal maanden vestig in het appartement - ga dat sowieso nodig hebben voor verbouwingen etc - en dan toch naar de UK verhuis? Ik vind online dat men dit domicilie controleert op 3 maanden voor de deadline (die is 2 jaar), maar kan nergens meer info vinden omtrent mijn situatie.

Iemand die me meer info kan bieden?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 23 jun 2019 15:25

U vraagt dus, op een juridisch forum, hulp bij domiciliefraude en oplichting? Of begrijp ik dat verkeerd?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 jun 2019 16:08

Uw werkgever vraagt u om naar de UK te gaan. Vraag dat dat hij de boete betaald die de fiscus u zal aanrekenen. Misschien doet hij dat met alle plezier. In mijn familie is er iemand die door zijn werkgever gevraagd werd om voor 3 jaar naar Portland USA te gaan. Gezien hij kleine kinderen heeft, wordt zijn echtgenote 100 % fulltime betaald door de firma om thuis te blijven om op de kleinste te passen totdat ze naar school gaat., en dat aan het loon dat ze hier in ons land verdiende. Je moet het maar durven vragen. Ondertussen gaat de kleinste naar de kleuterklas, en heeft de firma ervoor gezorgd dat ze ergens aan de slag kon in haar beroep dat ze in B uitoefende.

Reclame

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#4 , 23 jun 2019 20:29

Het gaat hier niet om een boete Koper krijgt reductie onder voorwaarden. Indien die voorwaarden niet voldaan worden betaalt men normale rechten. Topic starter krijgt een mooi professioneel aanbod met voordelen in het buitenland.
You can ‘t have it all.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”