Als buitenlander huis kopen

rickyrikkers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Als buitenlander huis kopen

#1 , 06 jun 2019 17:08

Wat zijn de rechten en plichten om als buitenlander een huis te kopen.
En kan ik dan ook belg worden als ik contant een huis koopt als buitenlander,

mvg
Rick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 jun 2019 17:20

Het ene hangt niet af van het andere.
Het zijn twee van elkaar losstaande zaken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 07 jun 2019 12:16

Onroerend goed mag niet contant (cash) betaald worden. Het geld moet van een bankrekening komen. Als buitenlander kan je perfect in België bankrekeningen openen. Je zal natuurlijk wel moeten kunnen aantonen dat het wit geld is.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 07 jun 2019 12:41

Ik betaal altijd contant omdat ik geen krediet van doen heb.
Maar wel contante betaling per overschrijving, niet met baar geld.
Ik vermoed dat TS het ook zo bedoeld heeft.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2019 12:54

In tegenstelling tot sommige buitenlanden (bvb Thailand waar je als allochtoon tot maximaal 49 % van een perceel grond mag bezitten) kan je als vreemdeling in Belgie wel onroerend goed (grond/woonhuis/appartement/ enz...) aankopen volgens dezelfde regels als houders van de belgische nationaliteit.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jun 2019 12:59

... en zoals door anderen reeds aangehaald, heeft het verwerven van belgisch onroerend goed niets te maken met nationaliteitsverwerving.

rickyrikkers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jun 2019 21:04

Allemaal bedankt voor de info ...

Terug naar “Kopen”