Contract met immo en uiteindelijk zelf verkocht

Tom Me
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contract met immo en uiteindelijk zelf verkocht

#1 , 22 mei 2019 19:58

Beste,
Ik heb voor de verkoop van een huis een immokantoor ingeschakeld.
Na bezoeken en geen bod heb ik via een kennis zelf een koper gevonden en een
compromis laten tekenen bij de notaris zonder de tussenkomst van het kantoor.
Het immo kantoor heeft de notaris een factuur gestuurd voor het volledige bedrag
van de commissie.
Heeft het Immo kantoor recht op het volledige bedrag van de commissie ?
Zij zeggen gezien er niets over in het contract staat dat bij verkoop het volledige
bedrag verschuldigd is. Is dit juist ? In bijlage de overeenkomst https://www.dropbox.com/s/sbvdtazzpsuq1 ... t.pdf?dl=0

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2019 20:11

Je had best eens zelf eerst je contract gelezen .

Ja de makelaar heeft er recht op .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 22 mei 2019 20:15

ik heb maar vluchtig beginnen lezen aan de opdracht, en ik kom al direct op een clausule (2.4) waar de opdrachtgever (TS dus) zich verplicht om alle belangstellenden door te verwijzen naar de vastgoedmakelaar. En dat heeft TS niet gedaan, begrijp ik.

Wat verder lees ik ( 4.4)dat de commissie verschuldigd is, vanaf het ogenblik dat de koper een geldige verkoopsovereenkomst getekend heeft. en dat heeft hij dus gedaan, zegt TS zelf.

Positief is dat de verkoop gerealiseerd is.

Misschien vindt iemand anders een gaatje dat TS toelaat te besparen ? Waarbij ik die handelwijze niet wil goedkeuren. :evil:

Reclame

Tom Me
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mei 2019 22:02

Bij artikel 6 staat dat indien de verkoper zelf verkoopt buiten het kantoor om 75% van commissie verschuldigd is.

Terug naar “Kopen”