Bewijs weigering bod

Tipsy52
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bewijs weigering bod

#1 , 22 mei 2019 08:25

Hallo iedereen,

Wij hebben een tijdje terug een bod gedaan op een woning. Na enkele weken onderhandelen zijn we er niet uitgeraakt. Ook al waren we vrij zeker dat we dat ons bod aanvaard zou worden. De eigenaars willen niet afwijken van de vraagprijs die in mijn ogen te hoog ligt, maar dat terzijde.

Hoe kunnen wij nu bewijzen dat ons bod geweigerd wordt? Is het email verkeer voldoende, om later discussies te vermijden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2019 08:31

Een mail is voldoende.

Maar er bestaat ook geen bewijs dat het bod goedgekeurd is, en dit is het belangrijkste !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#3 , 22 mei 2019 10:56

Beste

Stond er op uw bod geen einddatum? Indien niet zou ik voorzichtigheidshalve een aangetekend schrijven doen dat u uit de gevoerde communicatie begrijpt dat uw bod niet aanvaard werd en dat u derhalve uw bod per direct eindigt (of op datum X te middernacht)


Denlowie heeft gelijk dat tegenpartij moet kunnen bewijzen dat zij het bod aanvaard hebben, quid non. Maar in elk geval is het bod afsluiten (indien er geen einddatum op stond) een best practice.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Tipsy52
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mei 2019 11:57

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben een einddatum geplaatst bij ons bod. Ik moet namelijk kunnen bewijzen dat dit bod is geweigerd.

Uit het emailverkeer kan afgeleid worden dat dit geweigerd is. Als ik het goed begrijp is dat voldoende?

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 22 mei 2019 12:03

Hoe wordt het exact vermeld? "Afleiden" is niet hetzelfde als expliciet geweigerd.

Tipsy52
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2019 13:08

Hoe wordt het exact vermeld? "Afleiden" is niet hetzelfde als expliciet geweigerd.
Beste,

Na wat heen en weer gemail over de onderhandelingen hadden wij ons bod verhoogd. Zij hebben vermeld dat ze er niet op ingaan maar hun prijs laten zakken. Waarop wij geantwoord hebben dat wij daar niet op ingaan en dat ons bod de maximum prijs is die we willen betalen.

Is dit voldoende?

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#7 , 22 mei 2019 22:56

Dat is voldoende. Einddatum bod is verstreken? En er is duidelijk geen prijsakkoord dus dan loopt bod af.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”