Makelaarsovereenkomst beëindigen

Ibook
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Makelaarsovereenkomst beëindigen

#1 , 13 mei 2019 11:32

Ik heb een makelaarscontract getekend op 16/01, en wil deze beëindigen.

Er staat volgende in mijn contract.
1) de overeenkomst wordt door onbepaalde duur aangegaan. Vanaf het verstrijken van de vierde maand kan zij ten alle tijde door de partijen aangetekend worden opgezegd mits inachtneming van een opzegtermijn van 39 dagen.

Als ik na 16/05 mijn contract beëindig hang ik terug voor vier maanden of is dit telkens +30 dagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 mei 2019 14:35

Na de 4de maand kan je dan toch aangetekend opzeggen met 39 (of bedoel je 30) dagen opzegtermijn :?:

Ibook
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2019 16:25

#Inazuma ,
Excuseer mij, is 30 dagen.
Ik wacht op nieuws en zou het graag op 22/05 willen beëindigen. Mijn vraag is hang ik terug vast van 4 maanden na 16/05?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 13 mei 2019 18:52

Neen.

Opgezegd is opgezegd, na de opzegtermijn van 30 dagen dan.

Waar u wel aan "vasthangt" is dat u gedurende minstens zes maand niet mag verkopen aan iemand waar die makelaar info betreffende uw eigendom aan gegeven heeft; een lijst van die mensen zou u moeten krijgen binnen de 8 dagen (dacht ik) na het einde van de opdracht.
Enfin, u mag wel verkopen aan zo iemand, maar bent dan wel de beloning aan de makelaar verschuldigd..

Ibook
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mei 2019 21:14

Bedankt, we heben besloten om de woning te verhuren zonder makelaar! Ik heb hieruit geleerd dat ze geen cent waard zijn. Online adverteren en uitleg geven in kostuum kan ik ook wel.

Terug naar “Kopen”