geldigheidsduur van een bod

tatsuto
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

geldigheidsduur van een bod

#1 , 08 mei 2019 18:26

Op 1 mei ondertekenen wij een aankoopbelofte , waarbij wij een bod doen op een pand.
Om 20 u meld de makelaar telefonisch dat het bod werd aanvaard door de bewindvoerder en zoon van de eigenares die dementerend is.
De opschortende voorwaarde (zie bijlage) is onder andere dat we binnen de 7 dagen een goedkeuring moeten krijgen van de eigenaar-verkoper,
wat we tot op heden nog niet kregen (dus termijn is verstreken), noch verbaal noch schriftelijk.
Op 06 mei hebben we nog gebeld met de makelaar en alles zou in orde zijn en de documenten zouden overgemaakt zijn aan de vrederechter.
Maar ik krijg geen enkel bewijs, ook op de website en aan het huis wordt niet vermeld dat het huis verkocht is.
Ik vermoed dat de makelaar gewoon op meerdere biedingen wed en vertrouw het niet meer.
Gezien dit ook nog eerst via een vrederechter moet gaan en dit termijn ook niet kan bevestigd worden, zouden wij graag afzien van de aankoop.
Kunnen wij in deze omstandig
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 08 mei 2019 20:52

Ja, u kan hiervan afzien.

U stuurt een aangetekend schrijven naar alle partijen (eigenaar, makelaar, bewindvoerder en zoon veronderstel ik hier) waarin u vermeld dat aan de opschortende voorwaarde niet voldaan is, waardoor de aankoopbelofte bij deze nietig verklaard wordt.

tatsuto
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mei 2019 21:18

bedankt,gedaan en aanvaard :)

Reclame

Terug naar “Kopen”