oplevering nieuw appartementsgebouw

annbogemans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

oplevering nieuw appartementsgebouw

#1 , 04 mei 2019 18:17

Hallo,
Begin 2017 kocht ik een nieuw appartement op plan, aan.
In mijn aankoopakte staat vermeld dat ze voor de voorlopige oplevering een termijn van 400 dagen voorzien, nl. januari 2019.
Ondertussen hebben ze deze datum allang overschreden. De firma heeft nu beloofd dat ze voorlopig zullen opleveren tegen eind mei 2019.
( Iets wat ze al beloofd hadden in oktober en december 2018).
Ik ben vorige week naar de bouw gaan kijken, en heb kunnen constateren dat er nog heel veel werk dient te gebeuren. De werfleider ter plaatste deelde mee, dat ik tevreden zal mogen zijn dat de bouw nog klaar geraakt tegen het bouwverlof. Ondertussen heb ik een opzeg moeten doen ( 3 maanden) van mijn huidige woonst. Deze loopt af op 31 mei 2019. Ik heb dus een probleem.
Ik heb reeds een aangetekend schrijven, ( ingebrekestelling) naar de bouwheer gestuurd, maar geen reactie op gekregen.
Hoe kan ik het beste aanpakken om de schadevergoeding (wettelijk bepaald in contract), te vorderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 mei 2019 19:54

Je had naar de stand van de bouwwerken moeten gaan kijken VOOR je de opzeg ging geven. Nu is het kalf verdronken, tenzij je nog minnelijk kunt overeenkomen met de verhuurder.

Reclame

Terug naar “Kopen”