wanneer je een huis koopt bij het bieden

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

wanneer je een huis koopt bij het bieden

#1 , 03 mei 2019 18:28

wanneer je een huis koopt van het bieden van een baan. gaat het naar notaris en bevestigt dezelfde bank de leningprocedure?
normaal gesproken teken je en in het contract staat geschreven dat als de bank de lening goedkeurt, je eigenaar wordt. Is het dezelfde procedure wanneer u een huis koopt van het bieden van een baan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 03 mei 2019 19:49

zou in theorie mogelijk moeten zijn, u moet alleen een verkoper vinden die zo extreem soepel is dat hij dit toestaat.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 03 mei 2019 20:30

wanneer je een huis koopt van het bieden van een baan. gaat het naar notaris en bevestigt dezelfde bank de leningprocedure?
Waarschijnlijk ken ik onvoldoende Nederlands, want hier begrijp in geen barst van.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Tope
Berichten: 916

#4 , 03 mei 2019 21:25

@ Oude Belg

Troost je, ik ook niet!

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#5 , 04 mei 2019 10:31

in theorie: deel 1
1. om eigenaar te worden, tekent u een contract
2. in het contract wordt vermeld. bank zal de goedkeuring van de betaling bepalen.
3. bank keurt de lening goed. jij koopt het

of
bank weigert, je koopt het niet.

in theorie: deel 2:
1. u wint het bieden
2. blijft de resterende procedure hetzelfde als deel 1?

Dat was mijn vraag met betrekking tot deel 2. Ik heb geld verloren in deel 1 door geavanceerd geld te betalen en de bank weigerde het resterende geld te betalen. Dus ik probeer een huis in deel 2-model te kopen. Maar ik ben er niet zo zeker van hoe dat werkt.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 04 mei 2019 11:46

Soms kan het blijkbaar, alhoewel het bod normaal bindend is.
https://immo.vlan.be/nl/advies/kopen--- ... ing-krijgt
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 04 mei 2019 16:06

Als je met "bieden" bedoelt op een openbare verkoop, is het bod definitief en zal het u een pak geld kosten om er onderuit te komen. (rouwkoop)

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 04 mei 2019 16:13

Als je met "bieden" bedoelt op een openbare verkoop, is het bod definitief en zal het u een pak geld kosten om er onderuit te komen. (rouwkoop)
Tenzij... zie link. Ik heb het wel nog nooit gezien.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#9 , 05 mei 2019 12:27

"op een openbare verkoop" bedoelt "bieden".

zie link: Je krijgt geen lening:

Voorzien de verkoopsvoorwaarden zo’n voorwaarde en krijg je als koper uiteindelijk toch geen lening, dan gaat de koop niet door. Je staat dan wel in voor de kosten die zijn gemaakt met het oog op de toewijzing en dit binnen de grenzen die zijn vastgelegd in de verkoopsvoorwaarden.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#10 , 05 mei 2019 12:35

dus het zal erg duur zijn als de bank de lening niet geeft? hier is het artikel in contract.:

Opschortende voorwaarde van het verkrijgen van een financiering
door de koper
Artikel 16. De bijzondere verkoopsvoorwaarden kunnen bepalen dat de
toewijzing kan plaatsvinden onder de opschortende voorwaarde van het
verkrijgen van een financiering door de koper. Bij gebreke hieraan kan
de koper zich dus niet beroepen op deze opschortende voorwaarde. De
bijzondere verkoopsvoorwaarden stellen de modaliteiten van deze voorwaarde vast. Indien de voorwaarde zich niet vervult, staat de persoon
die om de opschortende voorwaarde heeft verzocht in voor de kosten die
zijn gemaakt met het oog op de toewijzing binnen de grenzen die zijn
vastgelegd in de verkoopsvoorwaarden.

Terug naar “Kopen”