installatie zonnepanelen

igore
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

installatie zonnepanelen

#1 , 01 mei 2019 16:03

We hebben een huis gekocht. Het huis staat in een verkaveling waar de bouwfirma 18 woningen heeft laten plaatsen. In de akte heeft men laten plaatsen dat er niets mag wijzigen aan het uitzicht van de gevels en daken.
Nu willen we dus zonnepanelen installeren : 05 vooraan en 05 achteraan op het dak. Volgens de stad is dat geen probleem. Dat is natuurlijk stedenbouwkundig.
Kan de bouwfirma of andere bewoners die zich moeten houden aan erfdienstbaarheden de installatie van zonnepanelen verhinderen of laten wegnemen op basis van deze akte?
Zelfs onze notaris (niet de instrumenterende notaris) kan daar blijkbaar geen antwoord op geven.
Dank alvast
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 02 mei 2019 08:58

Eens lezen: viewtopic.php?f=39&t=84105&hilit=zonnepanelen

Verder kan ik vermelden dat ik ook in een verkaveling woon.
De plaatsing van de zonnepanelen is dan via een bouwaanvraag bij de gemeente gegaan en nu liggen er al enkele jaren zonnepanelen op mijn dak. De buren geven dan eventueel 'toestemming' voor die panelen op die manier. Vraag eens aan uw gemeente of dat dit met een bouwaanvraag kan goedgekeurd worden, ondanks de voorschriften...maar lees ook de link hierboven, daar staat ook dat het geen zekerheid is...

Reclame

Terug naar “Kopen”