Beste,
Voor de verkoop van mijn woning ben ik een makelaarsovereenkomst aangegaan waarbij ik aangegeven heb op het contract dat de makelaar met zijn opdracht kon starten tijdens de herroepingstermijn. In het contract staat dat ik bij uitoefenen van het herroepingsrecht de makelaar zijn redelijke kosten moet vergoeden en dat de makelaar deze kosten moet bewijzen.
Wegens niet nakomen van gemaakte beloften door de makelaar heb ik beroep gedaan op het herroepingsrecht na 7 werkdagen. Vervolgens heb ik een factuur gekregen van 863.94€.
Volgende zaken worden mij aangerekend (500 flyers afdrukken (250€), bedelen flyers (2u aan 45€/uur), foto's nemen, borden plaatsen (45€), pandverwerking in programma op kantoor (45€), V-bord voor gevel (20€), voorbezichtiging verkoopster (22.5€), 4x verplaatsingskosten (80€), opbellen kandidaat kopers (45€) en 2 uitgevoerde verkoopsafspraken (45€). Alle bedragen excl. BTW.
Ik heb deze factuur onmiddellijk geprotesteerd. Na veel over en weer gemail met de makelaar dreigt hij nu verdere stappen te ondernemen als ik niet betaal.
Nu is mijn vraag of deze kosten allemaal kunnen aangerekend worden tijdens een herroepingsperiode? Naar mijn mening zijn dit geen redelijke kosten maar serieus doorgerekende kosten.
Met vriendelijke groeten,
Laurens