Renovatie huis

Vee1973
Topic Starter
Berichten: 23

Renovatie huis

#1 , 23 apr 2019 11:29

Beste,

Ik heb interesse om een kleine vrijstaande woning aan te kopen. Momenteel nog in uitgeleefde staat, dus veel renovatiewerken vereist.
Omdat ik achteraf niet voor financiële verrassingen wil komen te staan, zou ik dit graag eens door iemand met kennis van zaken ter plaatse bekijken.
Zo heb ik een duidelijk beeld over het kostenplaatje dat de renovatie zal meebrengen.
Wie kan ik hiervoor het beste aanspreken ... een ondernemer, architect,...?
En hoeveel bedraagt deze dienst (ter plaatse komen, kostenraming)?

Alle tips zijn welkom.
Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vee1973
Topic Starter
Berichten: 23

#2 , 23 apr 2019 11:30

Beste,

Ik heb interesse om een kleine vrijstaande woning aan te kopen. Momenteel nog in uitgeleefde staat, dus veel renovatiewerken vereist.
Omdat ik achteraf niet voor financiële verrassingen wil komen te staan, zou ik dit graag eens door iemand met kennis van zaken ter plaatse bekijken.
Zo heb ik een duidelijk beeld over het kostenplaatje dat de renovatie zal meebrengen.
Wie kan ik hiervoor het beste aanspreken ... een ondernemer, architect,...?
En hoeveel bedraagt deze dienst (ter plaatse komen, kostenraming)?

Alle tips zijn welkom.
Bedankt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2019 11:52

Een architect is de best geplaatste man.

Als dit enkel voor een controle en raadgevingen is kan je altijd eens afspreken over zijn loon .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2019 11:53

Van welke regio bent u? In West-Vlaanderen zijn er zeker een aantal renovatiecoaches aan het werk, gesubsidieerd vanuit verschillende overheden. Bepaalde werk ik quasi dagelijks mee samen en heb ik goede ervaringen mee.

edc1
Berichten: 50

#5 , 23 apr 2019 12:56

Niet echt een vraag voor een juridisch forum. Ik denk dat je op https://www.bouwinfo.be/forum beter af bent.

Vee1973
Topic Starter
Berichten: 23

#6 , 23 apr 2019 16:35

Bedankt allen!
Die renovatiecoach en www.bouwinfo.be zijn zeer bruikbare tips!

Sianna
Berichten: 156

#7 , 23 apr 2019 21:49

Eigen ervaring: wij zijn 4x gaan kijken naar ons huis alvorens te kopen. 1x zelf, 2x met verschillende aannemers en nog 1x met een familielid die zijn eigen aannemerszaak aan het opstarten was. Wij hebben een zéér duidelijk beeld gekregen van wat er nog allemaal moest gerenoveerd worden en zijn niet voor verrassingen komen te staan.

Vee1973
Topic Starter
Berichten: 23

#8 , 24 apr 2019 10:55

Dankjewel Sianna. Ik wil het graag op dezelfde manier aanpakken.

KJ86
Berichten: 2662

#9 , 24 apr 2019 11:24

Eigenlijk is dat niet moeilijk, als het een huis van voor 1975 is, moet je alles renoveren. Na 1975 zal het enkel de buitenschil (isoleren) zijn en de technische installaties.
Na 1990, kan je wegkomen met enkel opsmuk werken.

Vee1973
Topic Starter
Berichten: 23

#10 , 25 apr 2019 10:25

Dat is inderdaad klaar en duidelijk samengevat! Dat heb ik me nu ook gerealiseerd. Hartelijk dank voor je inbreng!

Terug naar “Kopen”