Aankoop appartementsgebouw

Wendy4488
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop appartementsgebouw

#1 , 16 apr 2019 16:20

Goeiemiddag,

Op 22 maart 2019 tekenden mijn man en ik een compromis voor een appartementsgebouw met 4 appartementen. Daarop stond dat de opschortende voorwaarden geldig waren tot 12 april. Deze was toen nog niet getekend door de verkoper. Enkele dagen later kreeg ik telefoon van de makelaar met de melding dat zij die compromis zouden verscheuren en een nieuwe zouden opmaken omdat de documenten van stedenbouw nog niet bijgevoegd waren. Jammer genoeg heb ik toen niet gevraagd om mij die compromis te bezorgen met de melding "nietig verklaard" en heb ik nu niets in handen. Nu bel ik vandaag zelf naar stedenbouw omdat het allemaal zo lang duurt. Daar konden ze mij melden dat die appartementen geen vergunning hebben. De aanvraag hiervoor is door de stad afgekeurd maar de eigenaar is wel in beroep gegaan en daar is nog geen uitspraak van. Kunnen wij nog afzien van de verkoop? En kunnen wij eventueel een schadevergoeding vragen van het immokantoor omdat zij ons nu al een maand aan het lijntje houden en ons zelf niets gezegd zeggen over die afgekeurde vergunning?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 apr 2019 17:19

Heb jij enig document in handen (mail, brief) waarin zij zich akkoord verklaarden met die verkoop? Anders sta je zeer zwak.

Reclame

Terug naar “Kopen”