Huis ook op naam van vriend zetten

Magali87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis ook op naam van vriend zetten

#1 , 10 apr 2019 18:25

Beste,

Ik heb 7 jaar geleden het huis gekregen waar ik nu in samenwoon met mijn vriend door middel van een schenking door mijn grootvader. Nu ben ik aan het overwegen om het huis ook op zijn naam te laten schrijven zodat we dan beide eigenaar worden van de woonst.

Gaat dit zomaar of kan iemand mij hieromtrent meer info geven aub?

Alvast bedankt :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 10 apr 2019 18:56

Beste

Je kan dit best met een notaris bespreken. Er zijn inderdaad wel een aantal mogelijkheden. Meest simpele is huwelijk en eigendom in gemeenschap brengen. Er zijn ook andere mogelijkheden.

Belangrijk is wel dat je een clausule laat opnemen dat je bij ontbinding van de relatie/huwelijk je eigen inbreng terug krijgt. Anders riskeer je op dat moment je eigen toekomst te hypothekeren omdat je je eigen huis voor de helft weg gaf.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 15 apr 2019 15:18

De helft verkopen aan uw vriend lijkt mij de juiste weg,
Het vermogen dat je daar mee bekomt, kan je dan nog altijd gespreid aanwenden voor gezinslasten te dragen of renovaties aan het gemeenschappelijk huis uit te voeren.

Als je het vandaag aan uw vriend geeft, kan hij er morgen, volgend jaar of over twee jaar mee weg zijn. Niet denken dat het u niet kan overkomen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 apr 2019 15:28

Gaat dit zomaar of kan iemand mij hieromtrent meer info geven aub?
Dat gaat, maar waarom zou je dat willen doen :?:
Heb je hier een bepaalde reden voor :?:


Als jullie relatie ooit stopt, heb je daarmee jezelf in de problemen gebracht ...
Dan is de helft van jouw huis van hem.

Terug naar “Kopen”