voortijdig opzeggen contract immokantoor

LDG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voortijdig opzeggen contract immokantoor

#1 , 28 mar 2019 16:54

Beste,

in mijn contract met de immo staat een clausule:

2.5 "De opdrachtgever zal minstens maandelijks of telefonisch of electronisch door de makelaar worden ingelicht over de uitvoering van zijn opdracht.
De vastgoedmakelaar deelt zijn ondernomen handelingen mee alsook de stand van zaken"

Ik tekende een contract van 6 maand op 5 januari 2019 - nu mee dan 2 maand later heb ik niets meer gehoord van de makelaar nog telefonisch noch schriftelijk.

Kan ik op basis van dit artikel 2.5 het contract verbreken zonder enige vergoeding of verplichting tot de makelaar of moet ik dit 6 maand uitzitten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 28 mar 2019 16:58

Zou wachten tot na 5 april.
Stel duidelijk dat er geen communicatie is geweest en u geen enkel gegeven hebt doorgekregen noch bezoeken hebt gehad.

Sirkii
Berichten: 5411

#3 , 28 mar 2019 18:30

Staat het pand geafficheerd op immosites en hangt er een “te koop” plakkaat?

De opstart van een verkoop.vraagt soms wel wat tijd omdat de makelaar alle attesten moet regelen (electriciteit, epc, ...) tenzij je dit zelf al gedaan had.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#4 , 28 mar 2019 18:45

Zou wachten tot na 5 april.
Stel duidelijk dat er geen communicatie is geweest en u geen enkel gegeven hebt doorgekregen noch bezoeken hebt gehad.
Ben toch benieuwd : heeft TS in dit geval geen recht op een schadevergoeding? :shock:

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 28 mar 2019 21:06

Dan kan er geen enkele twijfel bestaan drie maanden zonder taal nog teken... kan geen toeval zijn.

Terug naar “Kopen”