Aankoop woning

MarcG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop woning

#1 , 22 mar 2019 10:45

Naast mijn ouders is een woning te koop en deze zou ik willen kopen. Ik woon momenteel met mijn vrouw bij haar ouders en heb nog geen eigendom.
Ik zou eerst de woning willen kopen en nog eerst verhuren tot ik meer geld heb om deze woning volledig te renoveren om daarna zelf te gaan wonen.
Ik hoor nu zeggen dat je eerst 3 jaar moet wonen voor je deze mag verhuren. Zijn er geen oplossingen hiervoor, want het is wel de bedoeling om er later zelf te gaan wonen als ik wat meer financiële middelen heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 22 mar 2019 11:16

U mag gerust onmiddellijk verhuren, maar dan betaalt u wel de "volle pot" aan notariskosten.

Let wel, bekijk ook de kosten om het huis "verhuurklaar" te maken, en of die werken kunnen behouden blijven bij latere renovatie.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 22 mar 2019 11:44

Om slechts 7% registratie te moeten betalen op je eerste huis moet je r binnen de 2 jaar gaan wonen. Zoniet betaal je 10%

Reclame

Terug naar “Kopen”