afzien aankoop woning na verkrijgen foutieve informatie

Sirkii
Berichten: 5395

Re: afzien aankoop woning na verkrijgen foutieve informatie

#16 , 17 mar 2019 20:50

Trouwens, een oude condenserende ketel is ook bijna aan vervanging toe...

Voorts is de energiebesparing tov van een gewone ketel misschien 100 tot 200€ par jaar en dus niet van aard om daarvoor de koop niet meer top te vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aletoeta
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 mar 2019 20:58

Trouwens, een oude condenserende ketel is ook bijna aan vervanging toe...

Voorts is de energiebesparing tov van een gewone ketel misschien 100 tot 200€ par jaar en dus niet van aard om daarvoor de koop niet meer top te vinden.
sorry maar een besparing van 100 tot 200 euro vind ik al wel de moeite , bovendien had ik de prijs die ik nu geboden heb nooit geboden als ik had geweten dat er geen condensatieketel aanwezig is
en ja als die er al was ging die misschien ook niet meer zolang mee maar dan was hij er op zijn minst

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 mar 2019 21:10

wat kost een condensatieketel ?

Op de kost prijs van een woning is dit hooguit 1%

en voor een verschil van 1% koop je niet de woning ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

aletoeta
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 mar 2019 21:14

ik ben al tot mijn maximum gegaan en dus meer dan mij lief is voor die woning
ik weet niet hoe dat bij u zit maar hier groeit t geld niet aan de bomen
ik moet ook zien dat ik met de verkoop van onze woning alle kosten van de aankoop kan financieren want bijlenen is geen optie , we betalen zo al genoeg per maand aan onze lening

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#20 , 17 mar 2019 21:15

Dat zijn allemaal zaken naast de kwestie.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

aletoeta
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#21 , 17 mar 2019 21:58

Eens terugkomen op dat bodemattest; dateert het van voor de compromis ?

En het EPC ?
bodemattest en epc dateren inderdaad van voor de overeenkomst en dus opmaak compromis ( welke nog NIET getekend is ter verduidelijking)

bosprocureur
Berichten: 6853

#22 , 17 mar 2019 22:33

OK, dan is dat toch OK, dus geen belemmering voor het verdere verloop.

En let op, het compromis zou waarschijnlijk wel wat vollediger zijn dan gewoon aanbod + aanvaarding, maar u bent hierdoor wel al gebonden.

aletoeta
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 mar 2019 09:14

wij hebben niets ondertekend van documenten tot hiertoe
we hebben enkel een mail verzonden dat we akkoord waren met de vraagprijs
wij zijn daarna ook niet uitgenodigd op het kantoor om een overeenkomst op te maken en hebben dus geen kans gekregen om evntuele zaken laten op te nemen in die overeenkomst
zij hebben na onze mail zonder iets een compromis doorgestuurd naar onze notaris

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 18 mar 2019 09:23

Het compromis, is overigens niet wettelijk verplicht,

Als koper en verkoper tot een akkoord gekomen zijn, tekenen ze meestal een compromis.
Sommigen gebruiken de benaming ‘voorlopig compromis’, maar dan lijkt de hele kwestie nogal vrijblijvend en niets is minder waar.

Het aloude spreekwoord ‘belofte maakt schuld’ mag je hier letterlijk nemen.

De wetgeving terzake is bijzonder duidelijk: de verkoop is definitief zodra het pand bepaald is en de prijs vastgesteld. Lees: jouw naam, de verkopers' naam, het adres van het pand, de prijs, de datum en jullie beider handtekeningen.

En ook als dat in een zatte bui op een bierviltje is neergekrabbeld,

is dat rechtsgeldig ?,

jazeker
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#25 , 18 mar 2019 09:27

Volgens mij is er geen enkele reden waarop je op vandaag de overeenkomst kunt annuleren. Wat u wel kan en mag doen is proberen opschortende voorwaarden in de compromis te krijgen (de verkoper is niet verplicht om hiermee overeen te stemmen). Als je dan later aan die voorwaarde voldoet kan je er misschien nog onderuit komen.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#26 , 18 mar 2019 10:26

Een condenserende ketel is heel makkelijk te herkennen: als je er voor staat zie je nergens een waakvlammetje. Bij een type A of B toestel zie je dat normaal wel (soms moet je wel de omkasting open maken). Type C is gesloten verbranding, dus condensatieketel. En dan nog, een type C ketel kan fout aangesloten worden waardoor het in principe een type B wordt...

aan TS: wat had je gedaan als er wel een condensatieketel had gestaan en binnen een jaartje of zo valt hij in panne? Je moet toch budget voorzien voor zulke zaken als je een woning aankoopt...

Meeboo
Berichten: 1488

#27 , 18 mar 2019 11:48

als het feit van een condenserende ketel voor u zo belangrijk was had ik toch meer moete gedaan om dit effectief te gaan inspecteren. nogal nalatig van uw kant uit. U hebt het huis gaan bezichtigen en heeft een officieel bod gedaan per mail dat aanvaard werd.

De koop is rechtsgeldig gesloten en u kan hier zonder schadevergoeding niet onderuit. Eventueel kunt u de opschortende voorwaarde laten opnemen dat de overeenkomst niet doorgaat indien u geen lening krijgt

lucas123
Berichten: 483

#28 , 18 mar 2019 11:56

Ik heb in een appartement in 2017 een gewone gasketel laten vervangen door een condenserende: prijs 2400 euro. Andere offertes gingen max. tot 3000 euro.

Terug naar “Kopen”