Hond op app en voorzitterschap

Avore
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hond op app en voorzitterschap

#1 , 15 mar 2019 09:22

Beste. Ik tracht het beeld zo goed mogelijk te schetsen.

3 jaar terug een appartement gekocht samen met mijn vriendin. 2 jaar geleden een hond aangeschaft.

De originele basisakte ('1994) stelde dat honden, katten, vogels etc mochten.

Op de AV van 2006 werd echter beslist dat het voor huurders / eigenaars die toekwamen na 2006 het verboden was. Wij zijn toegekomen na 2006.

Bij aankoop van ons appartement hebben wij de basisakte ontvangen en daarbij ook de aangepaste akte met gecoordineerde statuten. Bij deze nieuwe akte was er sprake van "Kleine huisdieren, katten, vogels en andere huisdieren zijn toegelaten. Echter is het vanaf heden (2006) verboden om honden te bezitten".

Na een aanvaring op de AV vorig jaar is er binnen een tweetal weken de nieuwe AV. Ik werd op de hoogte gebracht dat er een nieuwe inwendige orde is en er hiervoor gestemd zal moeten worden. De voorzitter zelf heeft deze opgesteld denk ik.

Hierin staat nogmaals dat honden verboden zijn en deze indien niet nageleefd er een boete volgt van €2.48 / dag.
In deze staan er nog meer absurde dingen zoals, geen "luidruchtige" gesprekken op de gang, terrassen. De garages achteraan enkel toegangkelijk voor eigenaars / huurders, dus kleinkinderen of ander bezoek zou dan ook in principe hun fiets niet mogen in de eigenaar zijn garage plaatsen.

Nu heb ik inlichtingen genomen bij een advocaat deze zei dat deze helemaal niet wettelijk is en niemand zeker deze inwendige orde mag goedkeuren. Deze wist me ook te vertellen dat er in principe geen voorzitter moet zijn als het gebouw een syndicus heeft?

Nu vraag ik concreet, kan hij ons iets maken ivm de hond en kunnen wij stemmen op de AV om geen voorzitter te hebben maar bv. de syndicus deze taak op zich laten nemen. Als bijvoeging niemand heeft last van mijn hond buiten 1 onderbuur (de voorzitter). Deze toont ook fotos op de AV van zijn terras dat de urine er zogezegd van boven naar beneden loopt maar mijn hond komt nooit op de terras en doet er ook zeker zijn behoefte niet op.

Dit word ieder jaar erger en erger met leugens, beledigingen. Iedereen is die vent meer dan beu want hij valt iedereen lastig en doet alsof hij boven ons staat aangezien hij al naar eigen woorden "20 jaar voorzitter is". Nu is het zo dat niemand anders deze taak ziet zitten dus wat is ons alternatief?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2019 07:56

De wetgeving mbt tot verenigingen van eigenaars is recent gewijzigd , de mening van 1 eigenaar is al zeker niet doorslaggevend. Indien de meerderheid zijn voorstellen niet goedkeurt kan hij niets.

Reclame

Terug naar “Kopen”