Ah, leuk om weten, mijn excuses voor de verkeerde info.Nee ! Hoeft niet !Je hoeft ook helemaal geen erkend elektricien te zijn. Er zijn veel ing.'s en ir.'s laat staan een groot aantal klussers, DHZ'ers en mensen die ooit eens een boekje elektriciteit hebben vastgehad, die hun eigen elektriciteitsinstallatie in orde brengen.Het betreft bestaand huis dat ik overgekocht heb van vorige eigenaar.
Er is helemaal geen gevaar op elektrocutie, enkel de aarding dient gefikst te worden maar dat kan ik zelf. Ik ben burg ir. maar ben natuurlijk geen erkend elektricien...
Wat wel moet, is dat je het nadien laat controleren door een officiëel erkend onafhankelijk controleorgaan (geloof dat er 5 verschillende zijn in België). Kostprijs afhankelijk van of je een volledige keuring laat doen, of enkel laat controleren wat er de vorige keer niet in orde was (dan moet je wel terug hetzelfde bureau inschakelen).
Waarschijnlijk is het niet het ontbreken van een aarding, maar dat ze nog niet 100% conform de regels van de kunst uitgevoerd is. (draadsectie, sprijdingsweerstand, god weet wat nog allemaal)En laat nu net de aarding zijn die een elektrocutie kan voorkomen (of waarom denk je dat er een aarding moet zijn ?)Het betreft bestaand huis dat ik overgekocht heb van vorige eigenaar.
Er is helemaal geen gevaar op elektrocutie, enkel de aarding dient gefikst te worden maar dat kan ik zelf. Ik ben burg ir. maar ben natuurlijk geen erkend elektricien...