koper wil afstand doen van een compromis

Lightning

Re: koper wil afstand doen van een compromis

#16 , 22 mar 2011 14:11

Zie Turaki. U kan de gedwongen verkoop OF een verbrekingsvergoeding eisen (5 of 10% van de verkoopprijs). De meerwaarde van €30.000 euro die u op de verkoop van uw woning realiseerde is evenwel van geen belang in deze zaak (is geen schade). Indien de koper niet wenst mee te werken zal u voor beide eisen langs de rechtbank moeten.
Andere optie is om in onderling overleg met de koper de verkoop te ontbinden zonder schadevergoeding. Dat u vorig jaar reeds na 2 weken een koper vond voor uw woning, betekent dat u de woning aan een gunstige prijs aangeboden hebt. Het lijkt dan ook de snelste weg te zijn om alsnog centen te zien.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vroedvrouw

#17 , 23 mar 2011 13:27

Moet een eventueel werkverlies dan ook al een opschortende voorwaarde worden in een overeenkomst? Dan kunnen we wel bezig blijven... Echtscheidingen,...

TS ik sta en begrijp jouw kant van het verhaal volledig!

Wij hebben een soortgelijk probleem (ander topic eens nalezen). In het kort: Kopers tekenen aankoopbelofte en wensen daarna niet via het immokantoor te kopen en stappen zelf naar advocaat. Dus wij dan ook maar... Ondertussen is de rechtzaak gestart...

De 10% schadevergoeding staat bij ons vermeld in de aankoopbelofte. Maar schadevergoeding is blijkbaar een verkeerde woordkeuze want schade langs onze kant moet niet aangetoond worden. Het betreft eerder contractbreuk volgens onze advocaat.

Dit verloopt via rechtbank eerste aanleg en gaat jaren duren
En voor je verder verkoopt, eerst ontbinding van aankoopbelofte lastens de kopers vragen bij de inleiding rechtzaak.

want wat als je morgen iemand vindt die wel koopt en dan de eerste koper op de proppen komt '' hey manneke ik heb dat app gekocht'' dan heb jij problemen met de andere koper omdat je het verkochte goed niet kan leveren dus nieuwe compromis of wat dan ook verbreken met een boeteclausule door jou te betalen.

Ik ben geen jurist enkel door aan de lijve te ondervinden ben ik iets wijzer geworden.
Nergens op internet of bij advocaten ga je hetzelfde antwoord vinden laat staan er 1 te vinden.

Of jij verbreekt samen met de koper het contract of je gaat via het gerecht.

Leuk he? je huis verkopen...

VEEL SUCCES!!

vroedvrouw

Reclame

Terug naar “Kopen”