Contracten overnemen

Lex

Re: Contracten overnemen

#16 , 17 jul 2010 09:51

De meeste contracten van nutsvoorzieningen (behalve telefoon) zijn verbonden met een adres.

Daarom volg ik de mening van de notaris. Men moet in alle geval zorgen dat er een eindafsluiting en afrekening gebeurt voor degene die het pand verlaat. Vanaf de moment dat hij het pand in gebruik neemt , heeft de nieuwe eigenaar/bewoner het recht een andere leverancier te nemen.
Hier heb je volledig gelijk maar een meterstand opnemen is niet hetzelfde als bestaande contracten overnemen en daar ging het, dacht ik, toch over.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sjonny
Topic Starter

#17 , 17 jul 2010 09:58

De meeste contracten van nutsvoorzieningen (behalve telefoon) zijn verbonden met een adres.

Daarom volg ik de mening van de notaris. Men moet in alle geval zorgen dat er een eindafsluiting en afrekening gebeurt voor degene die het pand verlaat. Vanaf de moment dat hij het pand in gebruik neemt , heeft de nieuwe eigenaar/bewoner het recht een andere leverancier te nemen.
Hier heb je volledig gelijk maar een meterstand opnemen is niet hetzelfde als bestaande contracten overnemen en daar ging het, dacht ik, toch over.

Hier volg ik Lex volledig, natuurlijk moeten er overdrachtformulieren met meterstanden en gegevens van oude en nieuwe eigenaar opgemaakt worden, maar ik wel graag mijn huidige leveranciers meenemen.

Mvg,

wanton

#18 , 17 jul 2010 13:08

Wat houdt U tegen om de nodige afspraken te maken met de door U gewenste leveranciers om in orde te maken dat zij kunnen leveren tegen de dag dat U de woning in gebruik neemt.

Verwacht niet dat iemand dat kan via dit forum!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

lucgescheiden

#19 , 18 jul 2010 13:56

Contact opnemen met Belgacom; hier begint de lijdensweg reeds.
Een telefoontje naar Belgacom lijkt je al dra enkele uren te kosten voordat je binnen raakt.
Mijn ervaring is dat je dan het risico loopt dat Belgacom de verkeerde lijn afsluit en je vervolgens opnieuw genoodzaakt wordt om enkele uren aan de telefoon te hangen om dit te laten rechtzetten.
Zij bevestigen dan wel dat het rechtgezet is, doch op je volgende rekening mag je dan terugvinden dat er hoge administratie kosten werden aangerekend om je lijn terug te activeren.... oeps opnieuw vertrokken....

Dit kan een alleenstaande ervaring geweest zijn, maar het lijkt me er sterk op dat de nutsbedrijven hun administratie de dag van vandaag evenzeer hanteren om winst te maken dan hun eigenlijke bedrijfsbezigheid.

Aan de hand van deze ervaring, ga ik ervan uit dat; het beter voorkomen is dan genezen, en dat dergelijke verplichtingen niet in een akte hoeven te staan.
Uiteraard is het aan de koper om te onderzoeken welke zaken hij uit de akte wil laten schrappen.

Wanneer de vrije markt gaat spelen voor de levering van drinkwater is me nog onduidelijk, tot hiertoe dus het enige wat wel ik de akte kan.
Handige documenten voor Personenrecht

wanton

#20 , 18 jul 2010 19:02

Luc ,

gij trekt precies alle ongeluk aan. Wat er niet allemaal mis loopt , jongens toch!
Toet-anch-Amon

lucgescheiden

#21 , 18 jul 2010 19:08

Klopt spijtig genoeg maar al te zeer, wel bedank voor je medeleven.

En als het dan nog allemaal tegelijk op je afkomt...
lijkt het me dan ook niet onmenselijk om anderen hiervoor te waarschuwen, je kan nu eenmaal beter voorkomen dan genezen.

wanton

#22 , 18 jul 2010 19:12

Waarschuwen OK! Maar ik denk dat uw problemen te groot zijn of te ingewikkeld voor dit forum.
Toet-anch-Amon

lucgescheiden

#23 , 18 jul 2010 19:19

tja je zoekt hulp waar je kan, maar
ik geef toe dat er weinig nuttige reacties komen op de vragen die ik hier zelf plaatste.

Terug naar “Kopen”