betaling

Lex

#16 , 06 feb 2010 11:04

Nochtans spreken we over 200.000 €. En dat is haast ondoenbaar.
Zal er vanaf hangen of je die 200.000 euro hebt of niet. Als het via een hypotheek is zal je een bankcheque zelfs nooit die in handen krijgen.
Maar ik quote op de 15.000 euro waarvan Vandenbos sprak.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#17 , 06 feb 2010 11:43

Nochtans spreken we over 200.000 €. En dat is haast ondoenbaar.
Zal er vanaf hangen of je die 200.000 euro hebt of niet. Als het via een hypotheek is zal je een bankcheque zelfs nooit die in handen krijgen.
Maar ik quote op de 15.000 euro waarvan Vandenbos sprak.
15 000 EUR is niet het max. dat je in cash kunt afhalen, wel het max bedrag waarmee je een aankoop van bijv. meubelen, enz. cash kunt betalen.
Cash afhalen van rekening is beperkt tot wat er op de rekening staat...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#18 , 06 feb 2010 12:08

Als je afspreekt met je bank in kwestie kan je al je tegoeden cash laten uitbetalen.
Zodra je echter een bedrag gaat storten dat hoger is dan € 10.000 zal dit automatisch gerapporteerd worden aan de anti witwas cel die u eventueel vragen kan komen stellen over de oorsprong van die som.
Banken rapporteren tegenwoordig zelf verdachte geldstromen van minder dan € 10.000 vrijwillig omdat er in de wetgeving een aantal clausules zijn opgenomen die de banken deels aansprakelijk kunnen stellen voor het meehelpen in witwas operaties... ( denk maar aan KB-lux...ongeacht het geklungel van de magistraten...) 8)

Reclame

roharro

#19 , 06 feb 2010 12:22

Ook geld dat via verdachte overschijvingen op rekening komt wordt gemeld. Moet natuurlijk wel om exorbitante bedragen gan in geval van overschrijvingen. Ooit meegemaakt dat politie op werk collega kwam arresteren. Zijn bank had politie ingelicht dat er een half miljard dollar op en af zijn rekening was gegaan. Toen hij vrijkwam is hij in Italië gexex
cuteerd door de maffia....
Laatst gewijzigd door roharro op 06 feb 2010 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#20 , 06 feb 2010 17:14

Inderdaad Lex,
gewoonlijk wordt de leningsakte verleden vlak voor de verkoop. Slechts op die moment kan de bank het geld ter beschikking stellen. Dat zal met een cheque gebeuren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Kopen”