Voorwaarden aankoop woning na plaatsen bod bij immokantoor

KennyPriem
Topic Starter

Voorwaarden aankoop woning na plaatsen bod bij immokantoor

#1 , 12 sep 2010 14:37

Hallo

Hier even mijn vraag:

Over een maand hebben wij een bod geplaatst via een immokantoor op een woning die zij verkopen in opdracht van de eigenaars.
Ons bod was helaas te weinig.
Nu hebben wij zelf de eigenaars gecontacteerd met de vraag of zij hun woning uit de hand willen verkopen aan ons.
Zij kunnen hiermee instemmen, maar de eigenaars weten hieromtrend geen plichten of rechten.
Kan ik deze woning aankopen, zonder boete's voor ons of de eigenaars te riskeren?

Mss heeft iemand ervaring met deze situatie.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 sep 2010 15:13

het immokantoor zal zijn commissieloon of een deel ervan bij rechte kunnen opeisen omdat zij jullie in contact met elkaar heeft gebracht.

d8v1nc1

#3 , 15 sep 2010 09:11

Als het immokantoor een verkoopopdracht gebruikt die door zowat alle makelaars gebruikt wordt, heeft deze recht bij verkoop aan u op het volledige ereloon dat is overeengekomen. Tenzij je pas koopt na 6 maanden na beëindiging van de overeenkomst tussen de makelaar en de verkoper.

Eigenlijk vind ik het wel niet correct wat jullie doen! De verkoper heeft gekozen om met een makelaar te werken, niet om zelf te verkopen. De makelaar heeft er eveneens waarschijnlijk tijd en geld in gestoken.

Reclame

Terug naar “Kopen”