Eigenaar verkoopt de woning 2 maal

Annemie1
Topic Starter

Eigenaar verkoopt de woning 2 maal

#1 , 10 sep 2010 16:05

Wij kopen een woning met opschortende voorwaarden "stedebouwkundig" voor een periode van 6 maanden . Omdat ze ons op de gemeente hadden gezegd dat dit enkele maanden kon duren, voor er een goedkeurig kon gegeven worden.
Nog geen maand nadien verkoopt de eigenaar de woning opnieuw. Wij zijn met alles in orde en krijgen te horen dat het niet meer nodig is, dat hij een beter bod gekregen heeft. De schadevergoeding van 10% moet dus toch betaald worden door de verkoper omdat hij de woning ondertussen verkocht heeft. Kunnen wij meer dan 10% eisen, en alle interesten die er maar zijn??? We hebben ondertussen zelf ook een nieuwbouw woning gekocht, maar voelen ons wel bedrogen.
Hopelijk heeft hier iemand een antwoord voor ons.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 12 sep 2010 13:20

Ik zou eerlijk gezegd al blij zijn als ik die 10% zonder morren kreeg ... want heel vaak komt ook daar een gerechterlijke procedure aan te pas!

Indien die eigenaar dus zonder gezever die 10% wil uitbetalen, zou ik ze aannemen en verdergaan met je leven!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Kopen”