Aankoop bouwgrond, bouwen later.

Sg6
Topic Starter

Aankoop bouwgrond, bouwen later.

#1 , 05 sep 2010 21:02

Hoi,

Wij staan op het punt bouwgrond aan te kopen en pas binnen enkele jaren een huis erop te plaatsen.
Alles gebeurt via een bouwaannemer maar mijn vraag is in hoever kan m'n eigenlijk een voorschot vragen op huis die erop moet komen?
Ik ben bereidt om de bouwgrond volledig te betalen maar wil absoluut nog geen voorschot op het huis geven.
De aannemer is erkend.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2010 14:12

De aannemer is erkend.

Mvg
Dat wil niet zeggen dat hij morgen of overmorgen nog bestaat.

Lightning

#3 , 06 sep 2010 14:32

Hoi,

Wij staan op het punt bouwgrond aan te kopen en pas binnen enkele jaren een huis erop te plaatsen.
Alles gebeurt via een bouwaannemer maar mijn vraag is in hoever kan m'n eigenlijk een voorschot vragen op huis die erop moet komen?
Ik ben bereidt om de bouwgrond volledig te betalen maar wil absoluut nog geen voorschot op het huis geven.
De aannemer is erkend.

Mvg
Lees ik hier tussen de lijnen dat het gaat om de aankoop van een huis "op plan" bij aannemer X?
Is met andere woorden geweten welk huis er gaat gebouwd worden voor een bepaalde prijs?

Als ik hier juist ben in mijn veronderstelling, is je aannemer akkoord om dat huis pas binnen enkele jaren te bouwen? Voor huizen verkocht "op plan" zijn gewoonlijk alle vergunningen aangevraagd en goedgekeurd en wil de aannemer bouwen, liefst zonder uitstel.
Als de aannemer meegaat in jullie verhaal om pas te bouwen binnen enkele jaren, wat met het prijskaartje binnen enkele jaren?

Voorschot op het huis wordt gevraagd om een aantal vaste kosten bij de start van het bouwproject te dekken (bvb. architect, ...).

Reclame

Terug naar “Kopen”