wijziging van compromis en woningkrediet mogelijk?

Laika123
Topic Starter

wijziging van compromis en woningkrediet mogelijk?

#1 , 15 aug 2010 18:47

Beste,
Ik en mijn partner hebben samen een compromis getekend voor het kopen van een woning,
het dossier is nu bij de notaris en wij wachten op het verlijden van de akte wat volgende maand zou gebeuren.
Mijn partner geeft een deel cash en ik niets,
daardoor zijn er al enkele discussies geweest en zijn we wat onzeker over onze relatie.
Mijn partner zou dit huis ook evengoed alleen kunnen kopen.
Wij vroegen ons af of wij nu nog de mogelijkheid hebben om de compromis en woonkrediet nog aan te passen
zodat het alleen op mijn partner zijn naam komt.
Als er dan een relatiebreuk komt zitten we niet nog meer in de problemen.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen met onze vragen.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2010 19:24

Mits akkoord van de koper en de notaris kan dat. Heb het vroeger verschillede malen meegemaakt.

basejumper

#3 , 18 aug 2010 14:22

Beste,

Wijziging van woonkrediet is altijd mogelijk MITS de bank daarmee akkoord gaat. Indien u zichzelf terugtrekt betekent dat ook dat u als medekredietnemer/borg wegvalt.
Als je partner alleen voldoende solvabel is zal dat geen probleem stellen, anders wel.
Wat betreft het compromis : vermoedelijk ook alleen maar als de verkoper akkoord gaat. Zoalng de koop effectief doorgaat zal die daar waarschijnlijk geen probleem over maken. Indien niet zal u mee gehouden zijn de afgesproken schadevergeoding te betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

wanton

#4 , 18 aug 2010 17:42

Een compromis is een officieel document , dat men niet zomaar kan verscheuren. Indien U met de verkoper akkoord geraakt om de koop anders te regelen , kan de eerste compromis op de Registratie geannuleerd worden . U biedt de compromis aan , samen met een akkoord van ontbinding . De kostprijs daarvan is slechts enkele euro : 2 x 10 €.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Kopen”