Beste,
Ik ben momenteel bezig met de aankoop van een woning met bijhorende studio. Het is de bedoeling dat ik het huis zelf bewoon en dat ik de studio verhuur. Deze studio is momenteel verhuurd dus ik neem het lopende huurcontract over.
Deze woning heeft echter maar 1 huisnummer. Is het niet aangewezen om hiervoor een onderverdeling te maken?
Er zijn 2 nieuwe tellers aanwezig voor de electriciteit maar deze zijn niet aangesloten. Het lijkt me logisch dat ik maar met 2 afgescheiden tellers kan werken als ik 2 huisnummers heb. Klopt dit of stel ik me alles veel te moeilijk voor?
Ik ken de opschortende voorwaarde ten behoeve van de aankoper, waarbij hem toegelaten wordt om verlost te zijn van de aankoop indien hij er binnen een bepaalde termijn niet in slaagt om een hypothecaire lening te bekomen.
Kan ik ook laten noteren dat de compromis nietig is als een stabiliteitsingenieur van oordeel is dat de woning tekortkomingen vertoont?
Kan ik, als koper, gelijk welke opschortende voorwaarde in de compromis opnemen (als de verkoper er akkoord mee is) laten noteren of is dit wettelijk geregeld?
Alvast bedankt voor de reactie,
Kato