huren met optie tot aankoop woning

carchapet
Topic Starter

huren met optie tot aankoop woning

#1 , 01 jun 2010 20:20

Mijn huis staat te koop en nu kreeg ik een bezoekster over de vloer die mijn huis wilt kopen maar slechts volgend jaar. Deze persoon zit in een echtscheiding verwikkeld en heeft nu nog geen geld.
Dus vroeg ze me of ze eerst een jaar mocht huren maar dat ze het zeker wilt kopen en dat ze dat wilt tekenen bij een notaris.

Ik heb helemaal geen ervaring met zo'n situatie, ik weet niet op wat ik moet letten, wat kan er gebeuren in mijn nadeel.....
dus ik zou graag hieromtrent wat uitleg krijgen want ik weet niet wat ik haar moet antwoorden.

alvast bedankt
Caroline

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 jun 2010 21:16

Maakt de tijdens het jaar huur betaalde huursom deel uit van de aankoopprijs?

carchapet
Topic Starter

#3 , 01 jun 2010 22:52

We hebben nog niks beslist want ik wil daar eerst eens over nadenken en eerste de nuttige info inwinnen (misschien via dit medium).
Ik hou dus mijn antwoord naar haar toe in beraad totdat ik zelf genoeg inlichtingen heb verzameld.

Reclame

Vandebos

#4 , 01 jun 2010 23:23

Waarom stapt u beiden niet samen eens naar een notaris om een advies in te winnen over de mogelijke constructies voor een dergelijke afspraak. Zulk een bezoek is gratis.

U kan zelfs meerdere notarissen contacteren hierover en kijken of het advies eensluidend is?

Terug naar “Kopen”