Ik heb 4 makelaars een schatting laten maken en ik heb dus een zeer goed beeld over de waarde van mijn woning. De prijs die ik vraag is marktconform.Ik zou niet weten wat daar strafbaar aan is.
Verwacht u dat de makelaar bezoeken doet met kandidaten die geïnformeerd zijn dat u alleen aan de vraagprijs zal verkopen? Daar komt geen enkele kandidaat-koper naartoe.
U kan de overeenkomst opzeggen volgens de voorwaarden in het contract. Bijna steeds 6 maanden (wettelijk maximum) met een opzegtermijn van 1 maand. Veel kans dat op deze manier het immokantoor ook de samenwerking niet wil verder zetten. Als ze geen kans op een verkoop zien, kost hen dat alleen maar tijd en geld.
Ik moet de eerste makelaar nog tegenkomen die de prijs van het pand van een potentiële klant niet overschat.Ik heb 4 makelaars een schatting laten maken en ik heb dus een zeer goed beeld over de waarde van mijn woning. De prijs die ik vraag is marktconform.
Inderdaad. Waar is er hier een probleem.Wat dat ik niet snap, is waarom dat je moeilijk doet tegen de makelaar. Die werkt onder no cure, no pay. Jij kan niks verliezen. Je moet alleen vriendelijk herhalen dat de vraagprijs gelijk is aan de verkoopprijs.
Van je prijs doen is inderdaad niet nodig, vatgoedhandelaars doen dat ook niet en als je te duur bent, haalt de tijd die prijs wel in.