Hi,
Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht.
Gisteren zijn we de akte gaan tekenen.
Wat normaal een leuk moment moest zijn werd al snel een stressmoment, want de verkoper belt ons om te vragen of wij de makelaar al gehoord hadden.
Waarop het antwoord nee was.. Blijkt dat de makelaar naar de verkoper heeft gebeld om te zeggen dat hij het wellicht niet zou halen om de sleuteloverdracht te doen... Eens die info bij ons kwam heb ik de makelaar gebeld, hij nam niet op. Hij stuurde een sms ' kan ik zo helpen" waarop ik de vraag stel of het klopt dat hij het niet zou halen.. Daar krijg ik geen reactie op.. Terwijl wij bij de notaris zitten, stuur ik hem opnieuw een sms met de vraag hoe hij het ziet voor de sleutel.. Weer geen antwoord.. Wij spreken af met de verkoper dat hij zijn laatste sleutel brengt naar het huis + dat wij dan zonder makelaar de meterstanden gaan invullen. ( Hier zat 2h tussen dus wij zijn gaan eten, tijdens ons etentje belde de verkoper om te zeggen dat de makelaar hem gebeld had om te zeggen dat hij ook op hetzelfde tijdstip als ons ging proberen aan het huis te zijn, ik had ondertussen nog niks gehoord van de makelaar). Eens aan het huis zegt de verkoper dat de makelaar hem weer gebeld heeft om te zeggen dat hij eraan komt.. Ongeveer een uur later belt de makelaar mijn vriend om te zeggen dat hij het niet haalt en de sleutels wel in de brievenbus zal steken.. Ondertussen nog geen sleutels gezien... Kunnen wij iets doen om hem ' aan te klagen?'