Verkoop huis

IrisS
Topic Starter

Verkoop huis

#1 , 26 feb 2010 18:09

Ik heb geïnteresseerde verkopers voor mijn huis en we raakten het ook eens over de prijs. Nu willen de kopers een opschortende voorwaarde in het compromis zetten zodat ze er nog onderuit kunnen als we geen lening krijgen. Op zich natuurlijk geen probleem en veiliger voor hen.
Nu zou ik daar wel graag een termijn op plakken (14 dagen bv) zodat ik zelf ook niet vast kom te zitten. Maw, als de verkoop met hen niet doorgaat, dat ik nieuwe kopers kan vinden. Volgens hen is de lening zo goed als rond, dus zou 14 dagen wel moeten volstaan.

Ik vond een standaard compromis, maar zonder dergelijke formulering. Ik zou hier echter niet graag fouten in maken. Iemand een idee hoe ik dit best formuleer?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#2 , 26 feb 2010 18:41

BIJZONDERE VOORWAARDEN
Opschortende voorwaarde van het verkrijgen van een financiering
Onderhavige verkoop is onderworpen aan de opschortende voorwaarde van het verkrijgen door de Koper van een hypothecair krediet van maximaal de aankoopprijs tegen normale marktvoorwaarden. Indien de Koper de Verkoper niet uiterlijk binnen drie (3) weken te rekenen vanaf de ondertekening van deze overeenkomst per aangetekende brief (waarbij als datum van kennisgeving geldt de datum van afgifte op de post, zoals die blijkt uit de poststempel) heeft laten weten dat hij geen krediet kan verkrijgen, dan wordt de Koper geacht een krediet te hebben verkregen en is de verkoop definitief. In deze laatste hypothese is de Koper bijgevolg, indien hij zijn verplichtingen jegens de Verkoper niet nakomt, aan deze laatste een schadevergoeding verschuldigd van tien (10) procent van de koopprijs zoals hoger vermeld. Indien de Koper zich op de niet-vervulling deze opschortende voorwaarde beroept en aan de Verkoper meedeelt dat hij geen krediet kan krijgen, dan dient hij aan de Verkoper, indien deze daarom verzoekt, attesten te bezorgen uitgaande van minstens twee financiële instellingen waarin de weigering van het krediet wordt bevestigd, dit binnen een termijn van tien kalenderdagen te rekenen vanaf dit verzoek van de Verkoper.

IrisS
Topic Starter

#3 , 02 mar 2010 14:55

Dankjewel!

Reclame

Terug naar “Kopen”