overeenkomst tussen 2 wettelijk samenwonenden

JPV
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

overeenkomst tussen 2 wettelijk samenwonenden

#1 , 01 mar 2010 16:48

Hey,

wij (vriendin en mij) hebben net een huis gekocht, maar moeten nog wat regelen omdat mijn vriendin meer ingelegd heeft dan mij. Ze vertrouwt erop dat ik een tekst daarvoor opmaak, maar ik had dit graag laten lezen door jullie (met fictieve namen en bedragen natuurlijk).

is dit volgens jullie ondubbelzinnig indien in tweevoud opgemaakt en gehandtekend én gedateerd?

Code: Selecteer alles

OVEREENKOMST IN HET KADER VAN DE AANKOOP VAN EEN WONING Yves Leterme erkent hierbij dat Didier Reynders € 10000 (tienduizend euro) persoonlijke middelen geïnvesteerd heeft in de aankoop van het huis gelegen in de Briekestraat 69, 8900 Ieper Didier Reynders erkent hierbij dat Yves Leterme € 20000 twintigduizend euro) persoonlijke middelen geïnvesteerd heeft in hetzelfde huis. Beide personen hebben daarnaast € 50000 (vijftigduizend euro) van hun eigen ouders gekregen, tevens geinvesteerd in hetzelfde huis. Toch hebben Yves Leterme en Didier Reynders elk een gelijk percentage (50%) eigendom in het huis. Dit betekent dat bij een eventuele verkoop van het huis, Yves Leterme € 10000 (tienduizend euro) persoonlijke middelen meer heeft geïnvesteerd dan Didier Reynders, maar hiervoor niet gecompenseerd werd in het eigendomspercentage. In het geval dat een van beide partijen de wettelijke samenwoonst beëindigt en elders gaat wonen, heeft Yves Leterme het recht om het verschil gecompenseerd te zien in de vergoeding van € 5000 ter compensatie van de meer investering. Daartoe betaalt Didier Reynders binnen het jaar na het einde van de samenlevingsovereenkomst deze vergoeding, zonder enige intrest. Indien de verkoop van het huis aan derden plaatsvindt binnen het jaar na het einde van de wettelijke samenwoonst, dient de verschuldigde som onmiddellijk na de afrekening van de notaris vereffend te worden. In het geval een van beide personen zijn aandeel verkoopt in het huis aan de andere, wordt het nog te vereffenen saldo tussen de twee personen in de nieuwe verkoopsovereenkomst geïntegreerd en vervalt deze overeenkomst. Kunnen de twee partijen geen overeenkomst vinden over de verkoop van het huis binnen de 6 maanden na het einde van het samenlevingscontract, dan gaan beide partijen akkoord met de aanstelling van Notaris Jean-Luc Dehaene uit Ieper of bij stopzetting van zijn activiteiten, de oudste nog werkzame notaris woonachtig in Ieper. In tweevoud opgemaakt, waarbij elke partij aanvaard een exemplaar ontvangen te hebben. Yves Leterme Didier Reynders

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”