Geschillen verkoop huis

Patricia 2025
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geschillen verkoop huis

#1 , 01 feb 2025 00:22

Beste
Wij hebben onze woning verkocht 09/24 aan een jong koppel met kind
Dit met een immo kantoor
Het huis is volledig gerenoveerd van boven tot beneden : nieuwe ramen , deuren , vloeren , sanitair , badkamer , kelder , vochtproblemen , kelder , voorgevel , zonnepanelen , kortom alles werd grotendeels vernieuwd.
Na de compromis hebben de kopers 4x komen kijken met immo, familie en ook een onderaannemer, die zei dat het huis een parel was !
Wij hadden alles van wettelijke papieren in orde gebracht en alles stond erin wat ze moesten weten alsook op de akte en met beiden ondertekend .
Ze wisten van de vochtproblemen die werden aangepakt en hersteld
Nu kregen we een brief van hun advocaat met 7 punten waar ze voor geld terug eisen
Waaronder elec niet conform, wat ze wisten met attest en op de akte
Dak dat zou op instorten staan en gevaar om in te leven waardoor ze op een ander moeten huren , waar wij totaal geen weet van hadden want alles is bekeken geweest door de aannemer van zonnepanelen en goedgekeurd geweest
Dan beweren ze ook nog dat wij dit moesten geweten hebben dat hetbopnstorten stond want we wisten dat er asbest in veilige omgeving zat , ja idd wij wisten dit stond ook op attest in in akte maar absoluut niet van instortingsgevaar!
Ook laten ze weten dat nu de elec apparaten van de keuken stuk zijn van de 11j oude keuken , die werkte van ons nog prima maar kan mss wel stuk gaan na 11j denk ik dan .
Ook praten ze van document van de bouw van het huis wat wij ook niet hadden bij de koop vroeger gekregen ? Dus wist ik ook niet dat dit een verplichting was
Kan ik aansprakelijk worden gesteld ?
Alles wat we wisten en moesten zeggen was geweten door hun
Wat kan er gebeuren?
Mvg

Patricia 2025
Topic Starter

#2 , 01 feb 2025 00:29

Ps , ze beweren ook dat het vocht dat behandeld is van onze aannemer terug zou zijn
Terwijl dit tot op de laatste dag volledig droog was
Kan dit allemaal op ons worden geschoven ? Als we niets hebben verzwegen en sommige dingen plots na de verkoop zouden gekomen zijn ?

lukasi

#3 , 01 feb 2025 09:43

Hij die beweert zal moeten bewijzen ... en dat wordt moeilijk als de ' verzwegen ' issues vermeld staan in de akte.
Instortingsgevaar ? Vraag naar het dokument van de brandweer of naar de expertise van een deskundige.

Schakel sowieso al je eigen notaris in en misschien al eens te rade gaan bij een advocaat.

Reclame

Patricia 2025
Topic Starter

#4 , 01 feb 2025 11:58

Tijdens 1 van de bezoeken hebben ze ook een aannemer (geen expertise) mee gebracht die nergens geen probleem zag en zelfs zei dat het een parel was .
Op de foto's van 3 weken ervoor is er nergens iets te zien dat het dak zou instorten zowel buiten of binnenkant , alles is gekeurd en ondertekend door beide partijen bij notaris
Ik heb ook een advocaat genomen enkel voor de juridische zaken goed te kunnen beantwoorden
Alles is ter goeie wil afgesloten zelfs op laatste dag toen alles leeg was hebben ze nog kansen gekregen om alles te bekijken en nergens iets gezien zoals ze nu beweren dat dit wel terug zichtbaar is zoals opstijged vocht en instortingsgevaar?? Wij hadden dit na heel de renovatie zeker ons dak ook aangenomen mocht dit het geval zijn , wie steekt er anders kleine 100000 euro renovatie kosten in zijn huis en zou het belangerijkste niet doen ?
We hebben nu al hun bewijzen opgevraagd
Ben eens benieuwd wat er zal komen ?
Alvast bedankt voor de reacties

Patricia 2025
Topic Starter

#5 , 01 feb 2025 20:22

Ja dat was de advocaat die zei ze moeten kunnen bewijzen dus ga ik dat vragen , maar denkt zelf ook dat ze niet veel gaan kunnen doen daar het huis bij aankoop in goeie staat was en te zien is op foto's

Terug naar “Kopen”