Hallo,
Mijn probleem is het volgende:
Als architect ben ik bezig met een tof verbouwingsproject niet ver vanwaar ik woon. Door het beperkte budget wordt de toch wel grote verbouwing in verschillende fase uitgevoerd. Van enkele vrienden van de bouwheer verneem ik dat hij de verbouwingswerken een beetje moe is en misschien wel zijn half afgewerkt gebouw (ruwbouw + dak) zou willen verkopen. Aangezien dit een project is waar ik echt wel mijn "ding" heb kunnen doen zou ik dit gebouw wel als bureauruimte willen aankopen. De bouwheer is akkoord en stelt een prijs voorop. De prijs is aan de hoge kant, maar ik ga akkoord zonder te onderhandelen. Op die moment is er dus een mondelinge overeenkomst.
Nu krijg ik achteraf een mailtje met de melding dat hij 5000,- euro extra bij de prijs doet om zijn meerwaardebelasting, zijn wederbeleggingsvergoeding e.d. te betalen. Dit is niet de prijs die mondeling is afgesproken en ik weiger om dit extra te betalen. Als de koop hierdoor niet zou doorgaan kan ik dan een schadevergoeding van hem eisen?
Alvast bedankt.