Biddit - boete - notaris

kallipso
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Biddit - boete - notaris

#1 , 30 mei 2024 19:01

Ik heb deelgenomen aan een veiling op de website Biedid en een bod uitgebracht. Ik heb gewonnen. Toen ik naar de bank ging, gaven ze me niet de volledige krediet, ze gaven me minder, en ik kon dat huis niet kopen. En nu zegt de notaris dat ik omdat ik het contract niet heb ondertekend, een boete moet betalen. Ze hebben me een boete van 5000 euro gestuurd.

heeft iemand ervaring? kunt iemand mij advise geven?

jef007
Berichten: 1711

#2 , 30 mei 2024 19:36

de notaris stuurt u een boete van 5.000 euro??

kallipso
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2024 19:43

Ik heb van twee banken papieren gekregen dat de bank mij niet genoeg leningen verstrekt. Maar Notaris vertelde mij dat ik een boete moet betalen.

"Mag ik vriendelijk vragen uiterlijk binnen de 5 dagen te rekenen vanaf vandaag de som van 5.000 euro met mededelin...."

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2723
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mei 2024 20:17

Bij een verkoop via Biddit zijn er enkel opschortende voorwaarden mogelijk als dit voorzien is in de verkoopvoorwaarden. Bij mijn weten is dat eerder zeldzaam.

Dat is toch logisch. Als u het hoogste bod heeft, kan u niet nadien afkomen met voorwaarden. Dan was het bod van iemand die minder wou geven mogelijk interessanter voor de verkoper.

basejumper
Berichten: 4774
Locatie: Diest

#5 , 30 mei 2024 20:25

U had uw huiswerk moeten maken vooraleer u deelnam aan een veiling op Biddit. U heeft definitief gekocht! Indien u de koop annuleert wordt het een rouwkoop en zal u kosten hieraan verbonden inderdaad moeten betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38940

#6 , 30 mei 2024 22:40

Best betalen want indien voor de rechtbank moet komen zal het nog veel meer zijn.
Het bod werd aanvaard en in principe is de koop dan gesloten...zoals Basejumper heeft geschreven.
Dan kunnen er nog kosten bijkomen omdat zolang de procedure voor de rechtbank duurt het huis wettelijk niet aan een derde kan verkocht worden.

Terug naar “Kopen”