kopcontract

c.lemmens
Topic Starter

kopcontract

#1 , 06 jan 2010 21:06

We hebben het huis verkocht,er is een getekend koopovereenkomst door beide partijen.Het huis heeft 2 jaar te koop gestaan,bij de verkoop is nog € 15000 te kort.Mijn vrouw heeft de koop door een schrijven naar de makelaar ingetrokken, in het verhaal speelt ook nog een scheiding mee.
We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd.
Welke stappen kan ik op korte termijn ondernemen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 07 jan 2010 14:06

als ik het goed begrijp bent u beiden de verkoper van het huis?

u hebt een ondertekende geschreven overeenkomst in handen?

de koop is gesloten. Als zij daar wil van af zien, zal zij schadevergoeding moeten betalen. (meestal 10%)

wat zeggen de kopers hiervan? willen zij de koop annuleren?

xena

#3 , 13 jan 2010 17:22

de koop is gesloten. Als zij daar wil van af zien, zal zij schadevergoeding moeten betalen. (meestal 10%)
en wat als zij een overeenkomst heeft waarbij een minimum verkoopprijs is bepaald waar zij nu 15000euro onder zitten wie moet er dan een schadevergoeding betalen ?

Reclame

roharro

#4 , 13 jan 2010 17:35

en wat als zij een overeenkomst heeft waarbij een minimum verkoopprijs is bepaald waar zij nu 15000euro onder zitten wie moet er dan een schadevergoeding betalen ?
De vraagsteller vermeldt dat er een door beide partijen ondertekende verkoopsovereenkomst is en dat de vrouw achteraf naar de makelaar een brief heeft geschreven om haar akkoord in te trekken. Indien de vrouw de verkoopovereenkomst mee heeft getekend dan kan ze niet meer terug, zelfs indien ze voordien een hogere minimum verkoopprijs had gesteld.
Indien ze de verkoopovereenkomst niet mee heeft getekend is er (nog) geen verkoop en stelt er zich ook geen probleem van schadeloosstelling.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

xena

#5 , 13 jan 2010 18:49

De vraagsteller vermeldt dat er een door beide partijen ondertekende verkoopsovereenkomst is
is dat een overeenkomst met de koper want ik dacht eentje met de makelaar om het huis te mogen verkopen ?

roharro

#6 , 13 jan 2010 18:57

De vraagsteller vermeldt dat er een door beide partijen ondertekende verkoopsovereenkomst is
is dat een overeenkomst met de koper want ik dacht eentje met de makelaar om het huis te mogen verkopen ?
Ik dacht met de koper want de vraag begint met "we hebben het huis verkocht..."
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”