Lek wordt erger. Heb ik herstelplicht als verkoper?

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

Re: Lek wordt erger. Heb ik herstelplicht als verkoper?

#16 , 01 feb 2023 18:00

Er zijn al 4 actieve bijdragers aan dit forum die het minder positief dan u inzien. Vraag het dan aan uw notaris, die is toch al met het verkoopdossier bezig.

Ik heb er niks mee te winnen als ik u kan overtuigen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Erwin2012
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 feb 2023 18:03

De verkoop vindt plaats in het buitenland. De koper en verkoper passeren daar bij dezelfde notaris, dus ik vertrouw de boel niet. Rechtsbijstand dekt geen advies zonder geschil en het vrijblijvend advies van advocaten tot nu toe is zeer summier en belabberd.

bosprocureur
Berichten: 6853

#18 , 01 feb 2023 18:09

De verkoop vindt plaats in het buitenland. En het verkochte goed ?

Waarom komt deze essentiële info pas nu ?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 feb 2023 18:29

En u dacht niet dat het relevant was om dit direct te zeggen waarom?

Franciscus
Berichten: 38587

#20 , 01 feb 2023 19:14

Bevoegdheid rechtbanken om maar iets te noemen....

lukasi
Berichten: 1139

#21 , 01 feb 2023 23:41

We hebben de woning maar twee jaar afbetaald en de markt in die regio is aan het instorten, dus veel winst halen we er niet uit. Als je de rente meerekent, draaien we zelfs verlies. Ik heb de prijs destijds al met 20.000 laten zakken, onder andere omdat de kopers morden over dat lek dat ik nooit had laten nakijken. Staat echter niks van op papier.

Herstel zal 5000-10.000 euro kosten. Ik vond dat te veel geld om te riskeren voor een woning die toch aan grondige renovatie toe was. Daarbij heb ik dat geld niet zomaar in de schuif liggen, en om er nu voor te gaan bijlenen...

Dus best pijnlijk dat ze alwéér struikelen over hetzelfde probleem, omdat ze nu in de kleine lettertjes "herstelplicht" hebben gelezen.
Dit zeg je anders ook niet in je openingsbericht.

bosprocureur
Berichten: 6853

#22 , 02 feb 2023 08:57

Het is niet direct de vraag van TS, maar toch deze toevoeging ivm vergoeding voor schadegeval.

Er was dus een schade aan het huis, hoogstwaarschijnlijk vatbaar voor betaling door de verzekering. Alleen al door dat simpel feit ontstaat het recht op schadevergoeding in hoofde van de eigenaar / verzekeringsnemer. En daarvoor moest er niet noodzakelijk hersteld worden, het bedrag in kwestie kan of kon sowieso uitbetaald worden, ook zonder effectieve herstelling. De verkoper in deze hoefde dus niet te investeren in herstelling, maar kon de kopers hiervan laten "genieten" .

Terug naar “Kopen”