vastgoedmakelaar wantrouwt vreemdelingen

kwispel
Topic Starter

vastgoedmakelaar wantrouwt vreemdelingen

#1 , 07 dec 2009 15:28

woning staat te koop aan de brusselse rand bij een immokantoor en ik kan 2 dingen vaststellen:

- de belgen hebben op alles commentaar en willen er nog niet de helft van de vraaprijs aan geven

- vreemdelingen bieden, vaak zelfs de vraagprijs, maar willen een deel in het zwart en worden door de vastgoedmakelaar gewantrouwd, hij is er zeer kort tegen en ik heb het gevoel dat dit nadelig is voor mij, alle huizen worden tegenwoordig hier door vreemdelingen aangekocht, voor een gewone belg is het te duur.

Ik zit nog 4,5 maanden vast aan mijn contract en zou het zonde vinden om zeer laag te gaan voor een belg terwijl ik het aan een vreemdeling voor de volle pot kan verkopen.

Hebben immokantoren geen recht om een deel in het zwart te aanvaarden?
Nu, de persoon die bij ons langskomt, is dan nog eens gewoon vertegenwoordiger, dus zal misschien strenge regels opgelegd krijgen.

Ik vind het in ieder geval zonde.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 10 dec 2009 00:35

Niemand heeft het recht om zwart geld te aanvaarden... ik zeg vaak 'domme vragen bestaan niet' maar je doet me nu toch twijfelen.

JohnD

#3 , 10 dec 2009 10:24

- de belgen hebben op alles commentaar en willen er nog niet de helft van de vraaprijs aan geven
Misschien is het ook dat maar waard. Heb je het laten schatten ?
- vreemdelingen bieden, vaak zelfs de vraagprijs, maar willen een deel in het zwart en worden door de vastgoedmakelaar gewantrouwd, hij is er zeer kort tegen en ik heb het gevoel dat dit nadelig is voor mij, alle huizen worden tegenwoordig hier door vreemdelingen aangekocht, voor een gewone belg is het te duur.
De normaalste zaak van de wereld en dat ze door de vastgoedmakelaar gewantrouwd worden is ook normaal, misschien is hij nog een van de weinige eerlijke vastgoedmakelaars. Je kan toch niet verlangen dat hij zwart geld ipv wit aanneemt.
Ik zit nog 4,5 maanden vast aan mijn contract en zou het zonde vinden om zeer laag te gaan voor een belg terwijl ik het aan een vreemdeling voor de volle pot kan verkopen.
Juist, mensen zoals jij zullen de trafiek in zwart geld wel doen bloeien.
Hebben immokantoren geen recht om een deel in het zwart te aanvaarden?
Juist misschien kan er een wetsvoorstel in die aard ingediend worden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

kwispel
Topic Starter

#4 , 11 dec 2009 16:36

andere woningen in de streek worden gedurig door immo's verkocht en allemaal door vreemdelingen aangekocht. Werken die andere immo's dan in het zwart?

en heb het door 3 kantoren en een notaris laten schatten en eigenlijk staat het vrij laag in verhouding tot de gemiddelde schattig.

Is het normaal dat een bod 100 000 euro minder dan de vraagprijs de gang van zaken is?

als ik iets 320 000 zie staat, zou ik 310 000 bieden...

kwispel
Topic Starter

#5 , 11 dec 2009 16:39

Niemand heeft het recht om zwart geld te aanvaarden... ik zeg vaak 'domme vragen bestaan niet' maar je doet me nu toch twijfelen.
ik ben niet 1 van de slimsten, dat weet ik. Maar ik vind zo'n antwoord arrogant en liever dom en vriendelijk dan arrogant.

Terug naar “Kopen”