Bouwgrond na afbraak boerderij

Frederik123
Topic Starter

Bouwgrond na afbraak boerderij

#1 , 23 nov 2009 14:12

Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op een stukje bouwgrond.
Vroeger stond hier een boerderij op maar deze is reeds afgebroken door de vorige eigenaars. Er staat wel nog een garage op waar deze mensen tijdelijk in gewoond hebben.
Mijn vraag: geniet ik bij de bouw van een nieuw huis van de 6%btw regel of is het toch 21%btw te betalen?

Groeten,
Frederik

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke

#2 , 23 nov 2009 14:53

Het feit dat daar ooit of tot voor kort een "boerderij" heeft gestaan.. dat wil daarom nog niet zeggen dat u hier met bouwgrond heeft te doen!
Het is maar zeer de vraag hoe bedoeld perceel is ingekleurd op het gewestplan; geel (landbouwgrond).. groen (natuurgebied).. groen met een P (parkgebied).. met roodgroene strepen (woonparkgebied ofte bijzonder grote villapercelen) etcetera?!
En verder, bestaat er een RUP tot wijziging van bedoelde zone?
Enkel wanneer uw perceel "rood" is ingekleurd.. dan mag u spreken van een klassieke bouwgrond; jammer maar helaas!
Dat wil daarom nog niet zeggen dat er ooit woningen of quasi villa's werden neergepoot in een "gele" zone etcetera; maar de tijd dat men dat straffeloos kon doen is gelukkig voorbij.
Eens het vorenstaande werd beantwoord.. dan kan u een antwoord vinden op uw vraag door te googlen en finaal te surfen op de website van Livios.

Frederik123
Topic Starter

#3 , 23 nov 2009 15:28

ok bedankt!

Frederik

Reclame

Terug naar “Kopen”