Elektrische keuring bij verkoop

Liesbeth R
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Elektrische keuring bij verkoop

#1 , 19 jun 2021 12:55

Ik ben eigenaar van een woning die ik wens te verkopen. Het immokantoor vroeg naar de documenten van de elektrische keuring aangezien ik het huis zelf in 2014 aangekocht heb en deze nog geldig zouden zijn.

Die documenten zijn nergens te vinden dus vermoedelijk heeft de verkoper toen geen keuring laten uitvoeren terwijl dit wel verplicht is. Zowel de makelaar tijdens de verkoop, als de notarissen van de verkoper en van mij als koper hebben geen exemplaar. Er heeft bij het tekenen van de akte geen haan naar gekraaid. Kan ik dit nog ergens verhalen of is het ook mijn verantwoordelijkheid? Want nu moet ik het geheel laten keuren en dat is toch een prijzige aangelegenheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 19 jun 2021 13:04

Waarschijnlijk was die keuring niet nodig.
Lees eens: https://www.certinergie.be/nl/veelgeste ... e-keuring/
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Liesbeth R
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2021 15:18

Waarschijnlijk was die keuring niet nodig.
Lees eens: https://www.certinergie.be/nl/veelgeste ... e-keuring/
Als de keuring nog geldig was, had de verkoper dat document toch moeten voorleggen denk ik? En de makelaar van de verkoop toendertijd zei me vorige week dat in hun dossier nog terug te vinden was dat de verkoper er nog moest voor zorgen tegen het moment van tekenen van akte.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 19 jun 2021 15:22

In een aantal gevallen moet niets voorgelegd worden. Hangt af van installatiejaar. Lees infobron die ik heb vermeld.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

loeki
Berichten: 267

#5 , 20 jun 2021 06:40

keuringsprijzen vallen wel mee
rond de 150 euro

Demarsin
Berichten: 7

#6 , 21 jun 2021 12:22

Zoek uw akte uit 2014 op en lees de passage mbt de elektrische keuring. Staat er te lezen dat het niet noodzakelijk was of dat de keuring uitgevoerd werd (dan staat er hoogstwaarschijnlijk bij door welke firma, en kan u het zo zie op te vragen)?

Terug naar “Kopen”