Hallo,
Het is misschien een domme vraag, maar ik zit er toch maar mee...
Enkele jaren geleden heeft mijn vriend een appartement gekocht in een gebouw met 2 appartementen. Hij heeft het toen overgekocht van een koppel, die op hun beurt het appartement dan weer hadden gekocht van onze onderbuurvrouw.
Toen ik mijn vriend leerde kennen woonde ik alleen in een huurappartementje, maar aangezien we dan allebei betaalden voor een appartement waar we de helft van de tijd niet eens aanwezig waren, ben ik al snel bij hem ingetrokken. Mijn meubelen en andere spulletjes heb ik in de kelder opgeslagen, want mijn vriend had immers alles al.
Nu, na 2 jaar, begint onze onderbuurvrouw echter te klagen over mijn spullen in de kelder, want haar dochter (die niet meer bij haar inwoont) gaat verhuizen en wil dus ook een aantal spullen stockeren in de kelder. Bovendien, zegt ze, hoort er bij ons appartement geen kelder, want toen zij het appartement verkocht aan de vorige eigenaars, stond de kelder ook al niet op de koopovereenkomst. Dus de hele kelder (centrale ruimte en 2 hokjes) behoren bij haar appartement.
Ik heb ondertussen de koopovereenkomst van mijn vriend bekeken en de kelder staat effectief niet mee in de bechrijving. Maar hij wist dit niet toen hij het aankocht en niemand heeft hem op dat puntje gewezen.
Kan dit wel??? Moet ik nu al mijn spullen zomaar wegdoen of extra geld gaan uitgeven aan een andere opslagplaats omdat de dochter die hier niet eens woont haar spullen daar kan stockeren?
Op de koopovereenkomst staat echter wel dat het over een appartement gaat in een appartementsgebouw op en met grond en met alle verdere aanhorigheden. Hoort de kelder (die gebouwd is geweest voor 2 appartementen) daar dan niet bij?? Aan het appartementsgebouw zijn ook een aantal garages gebouwd en daar had mijn vriend inderdaad voor moeten opleggen, maar over die kelder is met geen woord gerept...
Alvast bedankt!
Groetjes,
Nathalie