Verkoper opbrengsteigendom blijft in het bezit van sleutels!

Patvantstad
Topic Starter

Verkoper opbrengsteigendom blijft in het bezit van sleutels!

#1 , 20 jul 2006 02:09

Ik kocht anderhalve maand geleden een opbrengsteigendom met 5 studio's en 2 appartementen, waarbij ik de 7 huurders eveneens overnam.
Nu blijkt dat de vorige eigenaar in het bezit is van een sleutel (lees een soort van loper) waar hij in al zijn appartementen en studio's die hij bezit en verhuurt binnenkan, zowel in de gemeenschappelijke delen als in de priv?-woongelegenheden zelf.

Mijn opmerking dat ik het idee alleen al vervelend vind wuift hij weg met de opmerking dat ik dan maar de sloten moet vervangen (van de inkomdeur en de studio's), wat uiteraard erg duur uitvalt.
Hij heeft dus tijdens het verlijden van de Notari?le akte wel de sleutel (loper) overhandigd aan mij (de koper), maar hij heeft zelf ook nog een loper in zijn bezit omdat die gemaakt is om in al zijn verhuurde eigendommen binnen te kunnen.
Dus hij heeft 1 loper voor zo'n 80 studio's!!

Kan ik hem wettelijk verplichten om de eigendom die ik van hem kocht te scheiden (op het vlak van sloten) van al zijn andere eigendommen?

De vraag is dus of een vorige eigenaar in het bezit mag zijn van sleutels van een verkocht eigendom?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 25 jul 2006 17:34

een eigenaar heeft niet het recht om in zijn verhuurde studio's of appartementen binnen te kunnen met een eigen sleutel.

Het is schending van het priveleven van andere en zich een onrechtmatige toegaan verschaffen, indien hij ??n van die woningen betreed.

Ga naar je raadsman en leg hem het probleem voor.
En tracht van zijn huurders zoveel mogelijk op de hoogte te brengen van deze loper. Zij kunnen dan samen met jou naar de rechter stappen om deze loper te laten opeisen en vernietigen.
Hij kan immers ook bij hen binnen en buiten lopen wanneer hij wil.

sniper

#3 , 26 jul 2006 08:20

het is normaal dat er een loper bestaat
als eigenaar mag je wel degelijk een loper hebben om in elk van je eigendommen binnen te gaan
nomaalis er in dat gebouw ook een syndic, en die moet daan ook toegang hebben tot alle wooneenheden in zijn beheer, voor het geval van problemen (waterlek, gasgeur, ...)
dus als je nieuwe sloten steekt zul je ook aan hem een sleutel moeten geven
als jij wil dat de vorige eigenaar niet meer in jouw appt binnenkan, dan zal je zelf je eigen sloten moeten vervangen, maar er wel rekening mee houden dat het slot van de voordeur hetzelfde blijft als er nog andere eigenaars zijn in het gebouw
je gaat naar een slotenmaker, en vraagt cylinders met sleutels die ook passen op de voordeur maar niet op die bewuste loper
normaal heb je bij die loper een kaartje gekregen om je recht als drager aan te tonen, anders kan je problemen krijgen als je een sleutel wil bijmaken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Kopen”