Ik kocht anderhalve maand geleden een opbrengsteigendom met 5 studio's en 2 appartementen, waarbij ik de 7 huurders eveneens overnam.
Nu blijkt dat de vorige eigenaar in het bezit is van een sleutel (lees een soort van loper) waar hij in al zijn appartementen en studio's die hij bezit en verhuurt binnenkan, zowel in de gemeenschappelijke delen als in de priv?-woongelegenheden zelf.
Mijn opmerking dat ik het idee alleen al vervelend vind wuift hij weg met de opmerking dat ik dan maar de sloten moet vervangen (van de inkomdeur en de studio's), wat uiteraard erg duur uitvalt.
Hij heeft dus tijdens het verlijden van de Notari?le akte wel de sleutel (loper) overhandigd aan mij (de koper), maar hij heeft zelf ook nog een loper in zijn bezit omdat die gemaakt is om in al zijn verhuurde eigendommen binnen te kunnen.
Dus hij heeft 1 loper voor zo'n 80 studio's!!
Kan ik hem wettelijk verplichten om de eigendom die ik van hem kocht te scheiden (op het vlak van sloten) van al zijn andere eigendommen?
De vraag is dus of een vorige eigenaar in het bezit mag zijn van sleutels van een verkocht eigendom?